Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

Da er vi på vei. 

 

Forrige mandag mens vi ventet på brua kjente jeg en vibrasjon idet jeg satt Ene motor i gir. Var 4 m dypt der, så skjønte vi måtte ha virvlet opp et tau etc.  

 

Tok så å satt drevet i full sving og ga et nøkk akterover og så på vannet som ble kastet ut på siden av båten.  Så da rester av tau. Giret 50 ganger frem og tilbake og til slutt var vibrasjoner borte og tauet ute. 

 

Men var bekymret for at fliser hadde dratt seg inn mellom indre og ytre propell og kunne skade simerring.  Derfor booket vi løft i dag klokka 0700.  Gikk bort på én maskin.  

 

Var plenty taurester mellom propellene men VP har vært smarte og satt en kappe foran aktre propp som beskytter simmeringene.  

 

Da var det bare å ta bort tauet, fette opp på nytt og re-montere. 

 

Får lese meg opp på vær etc.  Lurer på indre eller ytre lei til Kr Sund. 

 

 

IMG_3261.JPG

IMG_3263.JPG

IMG_3264.JPG

IMG_3268.JPG

IMG_3269.JPG

IMG_3270.JPG

IMG_3271.JPG

IMG_3273.JPG

sap_2000

sap_2000

Da er vi på vei. 

 

Forrige mandag mens vi ventet på brua kjente jeg en vibrasjon idet jeg satt Ene motor i gir. Var 4 m dypt der, så skjønte vi måtte ha virvlet opp et tau etc.  

 

Tok så å satt drevet i full sving og ga et nøkk akterover og så på vannet som ble kastet ut på siden av båten.  Så da rester av tau. Giret 50 ganger frem og tilbake og til slutt var vibrasjoner borte og tauet ute. 

 

Men var bekymret for at fliser hadde dratt seg inn mellom indre og ytre propell og kunne skade simerring.  Derfor booket vi løft i dag klokka 0700.  Gikk bort på én maskin.  

 

Var plenty taurester mellom propellene men VP har vært smarte og satt en kappe foran aktre propp som beskytter simmeringene.  

 

Da var det bare å ta bort tauet, fette opp på nytt og re-montere. 

 

Får lese meg opp på vær etc.  Lurer på indre eller ytre lei til Kr Sund. 

 

 

IMG_3261.JPG

IMG_3263.JPG

IMG_3264.JPG

IMG_3268.JPG

IMG_3269.JPG

IMG_3270.JPG



×
×
  • Create New...