sap_2000
Takk i ligge måde @Trond123. Vennlig hyggelig
må si jeg er imponert over personene hos VP vi hadde å gjøre med i dag.
Vi fikk en feilmelding rett etter mongstad som kunne indikere litt av hvert. Fikk fort kontakt med det som må være den ukjente, norske broren til han hos vp forhandleren i Bremerhaven som hjalp @Tom Rør i cuxhaven. Kunnskapsrik kar som tenkte utenfor boksen og resonnerte frem og tilbake og prøvde mange angrepsvinkler for å isolere forårsaken til feilmelding. Hadde trengt flere som han på Østlandet
Her ombord har vi mulighet til å se mange verdier og parametre på det store VP panelet. Vi diskuterte litt rund mulige scenarioer som jeg testet underveis. Etterhert fikk vi noen mistanker.
Klokka var da såpass at jeg anså det slik at vi måtte møtet opp i morgen hos Bjordal og Madsen, men jeg spurte i 3 tiden om hvor lenge han han var på jobb i dag.
Svaret var at han skulle ingen steder i dag Han hadde hjulpet oss. Holdt på å ramle av stolen jeg satt i. Han kunne pakke det han trodde han trengte i bilen og møte oss i vågen. I mellomtiden skulle han lese seg opp på de nye D8/ IPS 800 motorene da det forløpig er meget få båter levert med disse motorene ennå.
Fyren stor og ventet på oss og hoppet rett i motorrommet med diagnoseutstyret. Mistanken lå mot en sensor men den var ikke på lager hos B & M. Så løsningen var å kryssbytte disse mellom motorene for å se om problemet flyttet seg.
Han leste av en haug med verdier med motorene i gang og under kjøring hvor ting selvfølgelig fungere normalt igjen. Han ville dog bytte en annen sensor de hadde på lager så han forsvant og hentet den. Var tilbake etter en halvtime.
Summa sumarum heller problemet mot å være SW bugg og/eller sensor relatert og godt er det.
Får nok svaret i morgen en stund etter avgang tenker jeg. Flytter problemet seg til den andre motoren er vi ganske sikre på sensor.
Uansett bestilles ny sensor i morgen tidlig og vil være på plass innen er døgn.
Som vanlig var alle restauranter stengt når Mr VP var ferdig, så det ble en knallgod og svær rullekebab oppi gata her
Vi får se i morgen, men uansett er vi i de beste hender som vil sette alle kluter til for å
få oss kjapt avgårde igjen