Jump to content

Pris Sandvik 25 AC

Goddis77

Recommended Posts

Har hatt en slik, var en super båt det.. Synes denne var litt dyr, men har gjerne gått litt opp siden jeg solgte. Kjøpte min for 89000,- og solgte for 11000,- for fire år siden. kjøling på saltvann kan jo være litt skummelt, så det bør jo sjekkes litt..

Andre båter kan jo være Nidelv 24, men den er uten Ac da. En annen er Sollux 24 AC, den er ganske lik..

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

En annen er Sollux 24 AC, den er ganske lik..

<{POST_SNAPBACK}>

Med fare for å tråkke noen på tærne, men naboen har en Sollux 24 og maken til badekar skal du lete lenge etter. Dårlig uteplass, svært lavt under taket i kabin. For liten båt til å ha så stor akterkabin (eller akterkabin i det hele tatt), slik at man som passasjer føler seg svært pakket inn når man kjører. Det er jo knapt nok plass til å spise frokost ombord.

Endret skriveleifer.

Redigert av Fram25 (see edit history)

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

Sikkert en helt grei båt, men jeg ville vært skeptisk til motoren! Så med tanke på at den har en såpass gammel sjøvannkjølt VP så virker den noe overpriset, da et motorbytte nok må til i løpet av de neste 5-10 årene (eller før hvis man har uflaks). Det ser forresten også ut til at den har en lekkasje i taket i akterkabinen, da taket henger godt ned der...

Vil tro at samme båt med en mer kurant ferskvannskjølt motor ikke ligger noe særlig høyere i pris. Og da får man også noe som er mer salgbart når den tiden kommer...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Med fare for å tråkke noen på tærne, men naboen har en Sollux 24 og maken til badekar skal du lete lenge etter. Dårlig uteplass, svært lavt under taket i kabin. For liten båt til å ha så stor akterkabin (eller akterkabin i det hele tatt), slik at man som passasjer føler seg svært pakket inn når man kjører. Det er jo knapt nok plass til å spise frokost ombord.

Endret skriveleifer.

<{POST_SNAPBACK}>

Må nok si noe her! Er sterkt uenig i at Sollux er et badekar. Har hatt en Sollux 24 i 3 år, riktignok uten AC, og sakner denne faktisk. Beste båt vi har hatt! Suveren sjøbåt, og god fart og styreeigenskaper. Har ikke vert ombord i tilsvarende snekker som er så god å kjøre som Sollux`en. Dessuten er den blant de fineste å "se på". Hva skal man med akterkabin? Vi lå fint 2 personer(180) på sofaen bak under kallesjen på Sollux`en.

Selv synes eg Sandviken ser litt gammeldags ut. Liker heller ikke løsningen med motorkassen. Blir jo veldig trangt! Sollux`en er innredet med 3 sitteplasser i fartsretningen, med bysse under stolene på tvers av båten.

Kjøp en båt med god motor (helst ferskvannskjølt) og med god(helst ny) kallesje. Det er stort sett dette som koster på en gammel snekke....

Må nok si noe her! Er sterkt uenig i at Sollux er et badekar. Har hatt en Sollux 24 i 3 år, riktignok uten AC, og sakner denne faktisk. Beste båt vi har hatt!  Suveren sjøbåt, og god fart og styreeigenskaper. Har ikke vert ombord i tilsvarende snekker som er så god å kjøre som Sollux`en. Dessuten er den blant de fineste å "se på". Hva skal man med akterkabin? Vi lå fint 2 personer(180) på sofaen bak under kallesjen på Sollux`en.

Selv synes eg Sandviken ser litt gammeldags ut. Liker heller ikke løsningen med motorkassen. Blir jo veldig trangt! Sollux`en er innredet med 3 sitteplasser i fartsretningen, med bysse under stolene på tvers av båten.

Kjøp en båt med god motor (helst ferskvannskjølt) og med god(helst ny) kallesje. Det er stort sett dette som koster på en gammel snekke....

<{POST_SNAPBACK}>

Uten akterkabinen så er Sollux'en en fin båt. Ingen tvil om det. Det er AC-versjonen som bringer frem badekartanken min. Etter mitt skjøn tar den altfor stor plass. Kunne vært løst med mindre AC, eller ingen AC idet hele tatt. For når du er på passasjer i en Sollux 24 AC, er det nesten som å sette seg i et badekar som ikke er fylt opp ennå.

At båten går nydelig i vannet og har et pent skrog (hvilket jeg er enig i), har ingenting med det å gjøre.

If you think you kan walk on water then you will sink very quickly

I Sandviken vi hadde var det ingen motorkasse, den lå under dørken. Var også fin høyde uner hardtop og kalesje. AC er fint å ha hvis man er FLERE enn to. Ikke mange 25 fotere med fire faste senger i to seperate kabiner.

Jeg synes ikke designet ser mer "gammelt" ut enn Sollux sin, men farger, vedlikehold og ikke minst kalesje kan gjøre en båt "minst" ti år nyere..

Øystein Wilthil, 48212848

Nåværende båt: 00 Flem 340

X - båter: 99 Askeladden 705 Voyager, 88 Nimbus 4000, Fjord 930 Touring, Neptim 8000, Sandvik 25 AC

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...