toholthe Startet 6.August.2017 Del på Facebook Startet 6.August.2017 Hei, vurderer å kjøpe en Hanse 400 etter mange år i 80 talls båt. Var og kikka på en i dag og har et spørsmål. Hvordan sjekker man vann i kjølsvinet? Det virker ikke som det er noe brønn og pumpa rett forut for motor står ikke helt ned mot bunn, men er litt forhøyet. Jeg er vant med å ha det helt tørt i kjølsvinet på min forrige båt. Klarer man ikke det på disse nye båtene? Denjeg kikka på så det fuktig ut når jeg kikka ned i inspeksjonshullene selv om det ikke var vann der. Virka umulig med de små hulla i dørken å tørke opp med klut eller svamp. Noen med Hanse 400 som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 (redigert) Det er da ikke noe kjølsvin i Hanse 400. Redigert 6.August.2017 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Det er vel som på bavaria. Vannet kommer stadig frem, og helst ikke der pumpa er! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Bigmac Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 aileenll skrev 5 minutes ago: Det er vel som på bavaria. Vannet kommer stadig frem, og helst ikke der pumpa er! Tullprat. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Er det inspeksjonshull kan du vel stikka nedi ei transportabelt pumpe..? ei lensepumpe ville vel ikkje ha tatt alt uansett. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 (redigert) Ja, poenget er at jeg vil ha det tørt. Kanskje er det ikke kjølsvin man kaller det, men jeg mener i bunn av båten. Kommer man til med en klut? Redigert 6.August.2017 av toholthe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 På Hanse 370 og 400 er det en luke i bunnen av skapet under vasken i byssa. Dette er laveste punktet. Er det tørt her kan du slå deg til ro med at det ikke er vann i bunnen. Her står også en skroggjennomføring for avløpet til kjøkkenvasken. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Ok, takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Har en Hanse 400 fra 2010 og der er det helt tørt... Og det skal det være! Sitér dette innlegget Link to post
Gausdølen Svart 21.September.2017 Del på Facebook Svart 21.September.2017 Jeg bruker bleier? Med gjennomgående mast er det ikke til å unngå litt lekkasje . Jeg legger et par bleier i kjølsvinet og bytter de innimellom når jeg ser de har "vokst litt" Alltid tørt? Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 21.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2017 Hei, har kjøpt båte nå. Problemet med disse nye båtene er at det er begrensa tilgang på grunn av innerlineren. Man kommer ikke til alle steder. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 21.September.2017 Del på Facebook Svart 21.September.2017 Gratulerer med ny båt. Kondens på kalde dager, kan være en årsak til vann i bunnen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 23.September.2017 Del på Facebook Svart 23.September.2017 On 6.8.2017 at 10:23 PM, aileenll said: Det er vel som på bavaria. Vannet kommer stadig frem, og helst ikke der pumpa er! Bavaria var pussig nok de eneste tørre jeg fikk med meg på båter i sjøen. Helt som min egen egen Match. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 23.September.2017 Del på Facebook Svart 23.September.2017 On 21.9.2017 at 10:52 PM, Gausdølen said: Jeg bruker bleier? Med gjennomgående mast er det ikke til å unngå litt lekkasje . Jeg legger et par bleier i kjølsvinet og bytter de innimellom når jeg ser de har "vokst litt" Alltid tørt? Har et par ganger sett en dråpe eller to på masta, men mansjetten er ganske så tett hos meg. Hvis jeg får inn vann er det fordi takluka har stått på gløtt når jeg har fått vann over dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.