Jump to content

Hanse 400 hvordan sørge for tørt kjølsvin

toholthe

Recommended Posts

Hei,

vurderer å kjøpe en Hanse 400 etter mange år i 80 talls båt. Var og kikka på en i dag og har et spørsmål. Hvordan sjekker man vann i kjølsvinet? Det virker ikke som det er noe brønn og pumpa rett forut for motor står ikke helt ned mot bunn, men er litt forhøyet. Jeg er vant med å ha det helt tørt i kjølsvinet på min forrige båt. Klarer man ikke det på disse nye båtene? Denjeg kikka på så det fuktig ut når jeg kikka ned i inspeksjonshullene selv om det ikke var vann der. Virka umulig med de små hulla i dørken å tørke opp med klut eller svamp. Noen med Hanse 400 som har erfaring?

• 1 måned senere...
On 21.9.2017 at 10:52 PM, Gausdølen said:

Jeg bruker bleier? Med gjennomgående mast er det ikke til å unngå litt lekkasje .

Jeg legger et par bleier i kjølsvinet og bytter de innimellom når jeg ser de har "vokst litt" Alltid tørt?

Har et par ganger sett en dråpe eller to på masta, men mansjetten er ganske så tett hos meg. Hvis jeg får inn vann er det fordi takluka har stått på gløtt når jeg har fått vann over dekk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...