Jump to content

Edit History

Benji

Benji

Jan Bertin skrev 22 minutes ago:

Skulle gjerne ha kommet å sett , men blir litt langt. ? Hvordan vurderer du Volvo Penta VS Yanmar .

Ser for meg motor rom som noe trangt. 

Kommer du lett til for regelmessig service.

Skifte olje, impeller etc?

Hvordan er løsningen på bad? Sitter man på toalettet for å dusje??

Hvordan er løsningen med varmtvann? Elektrisk kolbe eller sirkulasjon fra motor?

Kan hente deg på Gardermoen jeg?

Så langt er jeg veldig fornøyd med Volvoen. Stille, og bra skyv i den. Har ett godt og jevnt dreiemoment og godkjent forbruk. 1600 RPM gir 7 - 7.5 knop og 7 l i timen. Derfra øker forbruk jevnt, og ligger på 2 til 2.2l pr/nm. Koster det samme i 10 knop som i marsjfart på 15. NB har 5 blads propell = mindre støy, men også litt lavere fart. Nå har vi en motor fra 2012, så regner med at alle sykdommer er borte fra de. Det går mange tusen av de på kysten uten problemer. 

Helt greit å komme til de daglige servicepunktene synes jeg. De bytter impellere via luke i midtcabin, men bør gå fra toppen og.

Varmtvann, begge deler både fra motor og 220volt. 

Jeg er ikke så stor  - 172cm - så kan fint stå på badet og dusje, men begynner med å sitte på dolokket. 

Benji

Benji

Jan Bertin skrev 17 minutes ago:

Skulle gjerne ha kommet å sett , men blir litt langt. ? Hvordan vurderer du Volvo Penta VS Yanmar .

Hvordan er løsningen med varmtvann? Elektrisk kolbe eller sirkulasjon fra motor?

Så langt er jeg veldig fornøyd med Volvoen. Stille, og bra stad i den. Har ett godt og jevnt dreiemoment og godkjent forbruk. 1600 ROM gir 7 - 7.5 knop og 7 l i timen. Derfra øker forbruk jevnt, og ligger på 2 til 2.2l pr/nm. Koster det samme i 10 knop som i marsjfart på 15. Nå har vi en motor fra 2012, så regner med at alle sykdommer er borte fra de. Det går mange tusen av de på kysten uten problemer. 

Helt greit å komme til de daglige servucepunktene synes jeg. De bytter impellere vis luke i midtcabin, men bør gå fra toppen og.

Jeg er ikke så stor  - 172cm - så kan fint stå på badet og dusje, men begynner med å sitte på dolokket. 

Benji

Benji

Jan Bertin skrev 10 minutes ago:

Så langt er jeg veldig fornøyd med Volvoen. Stille, og bra stad i den. Har ett godt og jevnt dreiemoment og godkjent forbruk. 1600 ROM gir 7 - 7.5 knop og 7 l i timen. Derfra øker forbruk jevnt, og ligger på 2 til 2.2l pr/nm. Koster det samme i 10 knop som i marsjfart på 15. Nå har vi en motor fra 2012, så regner med at alle sykdommer er borte fra de. Det går mange tusen av de på kysten uten problemer. 

Helt greit å komme til de daglige servucepunktene synes jeg. De bytter impellere vis luke i midtcabin, men bør gå fra toppen og.

• Create New...