Pionersveio Startet 7.August.2017 Del på Facebook Startet 7.August.2017 Hei! Noen som veit om nokon på Haugalandet som kan fikse sprekk i skrog på pioner-båter? Sitér dette innlegget Link to post
Pionersveio Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Evt er det nokon som har god/dårlig erfaring med reparasjon av plastbåt? Kan dette fiksast? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Tror du kan gjøre det greit selv. Har aldri gjort det selv, men mener man bruker varme samt en smeltestav av samme plast som du skal reparere. Du får kjøpt smeltestaver i riktig farge fra produsenten. Redigert 7.August.2017 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 https://www.westsystem.no/p/13004/sveisetraad-pioner-1m Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
dieselfan Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Har reparert Pioner og Steady med loddebolt ( og skje til å glatte med, )som nødløsning for å kunne bruke båten i påvente av proff reperasjon. Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Jeg lappet en summer fun og en pioner 13. Gikk ganske greitt. Bare passe på og få skjært bort såpass at du får smeltet det nye inn i det gamle. Jeg la først bare et lag i og over, men det holdt ikke lenge. Så da tok jeg det skikkelig, med ig smelte ned 4-5 lag. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Har sett skikkei varmluft sveisepistol til leie på finn, men finner ingen annonse der nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Jeg har også rep. en slik 235 Pioner, etter skade, ble tett, men ikke direkte vakkert... Sitér dette innlegget Link to post
Pionersveio Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 *"Jeg har også rep. en slik 235 Pioner, etter skade, ble tett, men ikke direkte vakkert..." Var det same lokalisasjon? Altså i ein overgang mellom dørk og tofte? Fiksa du det sjølve, eller hos proff? Sitér dette innlegget Link to post
Pionersveio Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 KarmaZ skrev for 3 timer siden: Jeg lappet en summer fun og en pioner 13. Gikk ganske greitt. Bare passe på og få skjært bort såpass at du får smeltet det nye inn i det gamle. Jeg la først bare et lag i og over, men det holdt ikke lenge. Så da tok jeg det skikkelig, med ig smelte ned 4-5 lag. Korleis fungerer det no etter 4-5 lag? Kor lenge venta du mellom laga? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Pionersveio skrev 1 time siden: *"Jeg har også rep. en slik 235 Pioner, etter skade, ble tett, men ikke direkte vakkert..." Var det same lokalisasjon? Altså i ein overgang mellom dørk og tofte? Fiksa du det sjølve, eller hos proff? Nei, det var flere små huller, etter at en vinter orkan hadde lempet alle hytte jollene på sjøen.. Gjorde det selv, det er lett nokk å få det tett, men sikkert litt mer et svennestykke å få det fint.. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Jeg smeltet opp med loddebolt og glattet med skje... syntes selv at det ble ok ;) Fil varmestykket rent. Brukte en 100w (det er en kraftig en) Redigert 7.August.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Jeg lot hvert lag sette seg før jeg begynte på neste. Jeg la på en måte overlapp, med at jeg først smeltet det nye stykket godt i lag, også lappet jeg over med de rundt det nye, lag for lag. det holder faktisk veldig bra, ble sterkt. Jeg glattet ut med loddebolten, fikk en vinkel på bolten og glattet ut med den. Som sagt så var wåjeg litt hastig første gangen, men tok det grundig neste gang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.