Jump to content

Reparasjon Pioner 15

Pionersveio

Recommended Posts

Tror du kan gjøre det greit selv. Har aldri gjort det selv, men mener man bruker varme samt en smeltestav av samme plast som du skal reparere. 

Du får kjøpt smeltestaver i riktig farge fra produsenten.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

KarmaZ skrev for 3 timer siden:

Jeg lappet en summer fun og en pioner 13. Gikk ganske greitt. Bare passe på og få skjært bort såpass at du får smeltet det nye inn i det gamle.

Jeg la først bare et lag i og over, men det holdt ikke lenge. Så da tok jeg det skikkelig, med ig smelte ned 4-5 lag.

Korleis fungerer det no etter 4-5 lag? Kor lenge venta du mellom laga? 

Pionersveio skrev 1 time siden:

*"Jeg har også rep. en slik 235 Pioner, etter skade, ble tett, men ikke direkte vakkert..."

Var det same lokalisasjon? Altså i ein overgang mellom dørk og tofte? Fiksa du det sjølve, eller hos proff? 

Nei, det var flere små huller, etter at en vinter orkan hadde lempet alle hytte jollene på sjøen..

Gjorde det selv, det er lett nokk å få det tett, men sikkert litt mer et svennestykke å få det fint..

Jeg lot hvert lag sette seg før jeg begynte på neste. Jeg la på en måte overlapp, med at jeg først smeltet det nye stykket godt i lag, også lappet jeg over med de rundt det nye, lag for lag.

det holder faktisk veldig bra, ble sterkt. Jeg glattet ut med loddebolten, fikk en vinkel på bolten og glattet ut med den. Som sagt så var wåjeg litt hastig første gangen, men tok det grundig neste gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...