Erik
Takker for tips og tilbake meldinger. Jeg ser nå at jeg har blandet vertikal og horisontal. Jeg har tenkt kabularets 'virke plan', men det er tydeligvis akslingens orientering som definerer. En vertikal vinsj med trommel og kabular vil således ha disse over hverandre, mens en horisontal har de på siden av hverandre (jeg trodde motsatt ) .
Det siste bygger jo mindre i høyden, , men dersom plass så er det altså vertikal som anbefales ? Må måle litt, men litt fallhøyde under er jo en fordel har jeg skjønt, så å spare høyde er nok en prioritet. Horisontalt er ok da, så lenge man har en god konstruksjon for å holde motoren tørr ? Min kasse er svært sjelden/aldri fylt med vann, men det er klart at det kan bli litt vått der når sjøene slår over dekk.
Gullfisk : Jeg skjønte ikke helt konstruksjonen din. Er det mulig å få ett bilde ved anledning ?
Bitteliten : Den Lofransen din så jo kjekk ut. De har flere med kombinert trommel og kabular, også horisontale. Er dette ett anerkjent merke som kan anbefales generelt, eller er det spesielt den konkrete du har selv som du anbefaler ?