Jump to content

Er det dagligvarebutikk ved Havna gjestehavn Tjøme?

Lars H.

Recommended Posts

Som overskriften sier, så lurer jeg på om det er en brukbar dagligvarebutikk ved Havna gjestehavn Tjøme. Vi drar nedover Vestfold og kanskje derfra videre sørover en av de nærmeste dagene. Imorgen blir det nok først en stopp i Åsgårdstrand, men etter det står Havna, Kruke eller Verdens Ende for tur. På Kruke vet jeg at det er butikk, på Verdens Ende er det vel ikke butikk, men hva med Havna? Og er det butikk der, er den langt unna gjestehavnen? Vi har aldri vært på hverken Verdens Ende eller Havna.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

OK, da blir første stopp Kruke (Sandøsund). Den butikken er bra, og med litt usikre værmeldinger, kan det nok hende vi blir liggende der noen dager.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Havna hotell har en egen liten butikk bak hotellet som de kaller for Landhandelen. Vet ikke hvordan åpningstidene er nå etter sesongen. Det får du svar på hvis du ringer hotellet. 

Verdens ende har kun kiosk og restaurant.

Det går buss fra Verdens ende og Havna hotell og opp til Tjøme sentrum. Er vel en 5-6 km og tar 10 minutter. Det er ca 5 minutter å gå fra begge plasser og opp til nærmeste buss stopp.

Rutetider her:

https://www.vkt.no/reiseplanlegger?from=Havna (Tjøme) &to=Tjøme sentrum Østveien (Tjøme) &date=07.08.2017&time=19:44&direction=1

I Tjøme sentrum er det butikk,pol,pizza restaurant,frisør,apotek og kafé.

Litt å finne på der hvis dere er værfast.

God tur!!

Jeg synes Sandesund er veldig utsatt for vind.

Havna hotell er en bedre havn sånn sett.

Hvis du hører med noen av de lokale på brygga i Sandesund kan du kanskje ligge inne i havna på sørsiden av fiskemottaket. Har brukt den plassen flere ganger.

Men pass på det blir grunt hvis du ligger for langt sør.

IMG_0466.JPG

IMG_0467.JPG

SIst jeg var på de kanter, var det nattklubb på Hvasser i annen etage på fiskemottaket. Der stengte de ca 0230. Men måtte ha alkohol drikken innedørs etter kl 2400 og røykere måtte ut å røyke. Så de hadde det travelt, ut å røyke og inn å drikke.

Havna stengte uteservering kl 2300, fikk ikke kjøpt etter det. Om det var pga det skulle være ro eller lite besøk vet jeg ikke.

Men sikkert bra for en familecamp å være.

Hvasser har butikker og du får kjøpt ferske reker (til kr 300,- pr. kg.) hos fiskehandleren.

Sitat

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...