Jump to content

Edit History

Kaffelars

Kaffelars

Nok med 1xmotor man kan stole på, tenker det blir trangt i en 340 med 2 maskiner...synes den i H.Fest har riktig pakke.

Vi har en kad43/290dp-e som gikk gjennom full reset med stempelsjau, lagre, simringer, pakninger og utbedring av feilmontering, skader og feil en garva vp mekaniker aldri hadde sett før..Motor var en av årsakene til at vi kjøpte båten, da denne var nymontert, vært nedplukket og totaloverhalt av tidligere båteier som er en 'VP spesialist' med eget verksted i Larvik..kjøss meg..bare ljug alt ihop, og etter foreskrevet innkjøring kom problemene med overtrykk i kjølevannet, mer og mer blårøyk, gjennomslag til veivhuslufting og fallende oljetrykk. Ved nedplukking viste det forsøkt honet over rivespor og dype striper i 4 av 6 sylindere, veivlagere hadde dype tverrspor som kan tyde på at dette var en havarert motor som hadde stått mange år før den ble sparket igang igjen.

Knekte fester på intercooler, dieselpumpe og sprukket registerdeksel tydet på at den hadde veltet over på et verkstedgulv el.a..

Vel..uansett fikset alt nå, motor er endelig til å stole på, og vi har hatt en flott 3ukers tur i sommer med to ungene våre, Ålesund til Bømlo, med shortsføre hele veien!

 

Med denne motoren går båten fint opptil 23 knop, 26 knop med lett båt.

Kaffelars

Kaffelars

Nok med 1xmotor man kan stole på, tenker det blir trangt i en 340 med 2 maskiner...synes den i H.Fest har riktig pakke.

Vi har en kad43/290dp-e som gikk gjennom full reset med stempelsjau, lagre, simringer, pakninger og utbedring av feilmontering, skader og feil en garva vp mekaniker aldri hadde sett før..Motor var en av årsakene til at vi kjøpte båten, da denne var nymontert, vært nedplukket og totaloverhalt av tidligere båteier som er en 'VP spesialist' med eget verksted i Larvik..kjøss meg..bare ljug alt ihop, og etter foreskrevet innkjøring kom problemene med overtrykk i kjølevannet, mer og mer blårøyk, gjennomslag til veivhuslufting og fallende oljetrykk. Ved nedplukking viste det forsøkt honet over rivespor og dype striper i 4 av 6 sylindere, veivlagere hadde dype tverrspor som kan tyde på at dette var en havarert motor som hadde stått mange år før den ble sparket igang igjen.

Knekte fester på intercooler, dieselpumpe og sprukket registerdeksel tydet på at den hadde veltet over på et verkstedgulv el.a..

Vel..uansett fikset alt nå, motor er endelig til å stole på, og vi har hatt en flott 3ukers tur i sommer med to ungene våre, Ålesund til Bømlo, med shortsføre hele veien!

 



×
×
  • Create New...