Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Prøv deg fram med saltsyre eller oksalsyre. Men pass på at syra ikke kommer i kontakt med aluminium! Jeg tok for meg dekk og overbygg med 30% saltsyre for noen år siden, brukte da en slik kjøkkensvamp (de som kommer i 10-pakning i flere farger med skrubb på baksiden), lange gummihansker og vernebriller (du ønsker ikke syre på verken hud eller i øyne). Påførte syra med svampen på avgrensede felt og lot den få virke (passet på at den ikke tørket ut). Skyllet så av med mye vann. Den gulnede gelcoaten lysnet betraktelig:thumbsup:

Hakkannen

Hakkannen

Prøv deg fram med saltsyre eller oksalsyre. Men pass på at syra ikke kommer i kontakt med aluminium! Jeg tok for meg dekk og overbygg med 30% saltsyre for noen år siden, brukte da en slik kjøkkensvamp (de som kommer i 10-pakning i flere farger med skrubb på baksiden), lange gummihansker og vernebriller (du ønsker ikke syre på verken hud eller i øyne). Påførte syra med svampen og lot den få virke (passet på at den ikke tørket ut). Skyllet så av med mye vann. Den gulnede gelcoaten lysnet betraktelig:thumbsup:

Hakkannen

Hakkannen

Prøv deg fram med saltsyre eller oksalsyre. Men pass på at syra ikke kommer i kontakt med aluminium! Jeg tok for meg dekk og overbygg med saltsyre for noen år siden, brukte da en slik kjøkkensvamp (de som kommer i 10-pakning i flere farger med skrubb på baksiden), lange gummihansker og vernebriller (du ønsker ikke syre på verken hud eller i øyne). Påførte syra med svampen og lot den få virke (passet på at den ikke tørket ut). Skyllet så av med mye vann. Den gulnede gelcoaten lysnet betraktelig:thumbsup:

• Create New...