Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

Hei igjen - da kjørte jeg en liten test i går og jeg må vel si at jeg er skuffet over effekten til syrene. (kan hende jeg gjort noe feil)

Saltsyre 30%, 10 minutter = null effekt, ser ikke noe forskjell i det hele tatt.

Oksalsyre, 10 minutter = liten effekt, man ser en liten forskjell i nyansen totalt men den var god til å bleke gamle flekker.

Her ser vi grunnen til at jeg må få båten hvitere, ny bavaria som parkert brevid er kritthvit :nonod: (her ser min "hood" som jeg prøver på så gul ut men den er det, tro meg)

MyWBPqW.jpg

Verneutstyr på, starter test.

VTkU1DD.jpg

Etter 10 minutter, skylle med vann og noe tørk. Det er vanskelig å se på bildet men man ser en liten bleking av Oksalsyre området men ikke noe i det hele tatt på saltsyre området. Jeg kjørte på med 1 runde til over hele "hooden" og dette ga et OK resultat som jeg kan leve med.

vMXBYCx.jpg

Nå må jeg bare vente på litt bedre vær slik at jeg kan kjøre oksalsyre over hele gelcoaten, rubbe litt og så legge på wax :smiley:

Er det noe jeg har gjort feil som dere reagerer på eller burde ha prøvd?

ne.andersson

ne.andersson

Hei igjen - da kjørte jeg en liten test i går og jeg må vel si at jeg er skuffet over effekten til syrene. (kan hende jeg gjort noe feil)

Saltsyre 30%, 10 minutter = null effekt, ser ikke noe forskjell i det hele tatt.

Oksalsyre, 10 minutter = liten effekt, man ser en liten forskjell i nyansen totalt men den var god til å bleke gamle flekker.

Her ser vi grunnen til at jeg må få båten hvitere, ny bavaria som parkert brevid her kritthvit :nonod: (her ser min "hood" som jeg prøver på så gul ut men den er det, tro meg)

MyWBPqW.jpg

Verneutstyr på, starter test.

VTkU1DD.jpg

Etter 10 minutter, skylle med vann og noe tørk. Det er vanskelig å se på bildet men man ser en liten bleking av Oksalsyre området men ikke noe i det hele tatt på saltsyre området. Jeg kjørte på med 1 runde til over hele "hooden" og dette ga et OK resultat som jeg kan leve med.

vMXBYCx.jpg

Nå må jeg bare vente på litt bedre vær slik at jeg kan kjøre oksalsyre over hele gelcoaten, rubbe litt og så legge på wax :smiley:

Er det noe jeg har gjort feil som dere reagerer på eller burde ha prøvd?

• Create New...