fletcherwindsor Startet 8.August.2017 Del på Facebook Startet 8.August.2017 Har en liten 6fot zodiac jeg bruker som slepejolle. Fyller den med en sånn blåsepume du står og tråkker på. Ser max lufttrykk skal være 0.24 bar og det burde vell den pumpa greie? Men syntes fortsatt båten virker litt "slapp" Hva bruker dere og blåse opp jolla med? Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
Code0 Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Den orginale zodiacpumpen skal klare å få jolla stram nok. Jeg vil tro du har hull i slangen el. lign om du ikke får jolla hard... Sitér dette innlegget Link to post
fletcherwindsor Svart 8.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2017 Jeg får dobbelsjekke i morgen.. men regner med det skal være tett, har ikke hørt no lekasjelyd mens jeg har fylt. Forøverig noen som vet om det hjelper og legge hel bunnplate i dørken på små gummijoller som ikke har fast eller oppblåsbar bunn? Tenkte på og kappe til 2 vannfaste finerplater og splitte på langs som jeg kan tre oppi. Er nesten redd for og tråkke i mellom nå pluss jeg trur jeg ville fått lettere planefart med plate i bunn Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
Turbåt Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 For å sjekke etter hull kan du bruke svamp og såpevann. Du skal se bobler der det ev er hull. Jo varmere det er i luften jo strammere skal jolla bli. Vær forsiktig med å pumpe opp om kvelden. Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Eureka Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 (redigert) Pump den hard og sprøyt på med zalovann. Det vil bobble der det er hull. -der kom noen meg i forkjøpet. ? I solsteiken vil båten være hardere enn i skyggen, så også om du pumper opp på land, og deretter sjøsetter. Redigert 8.August.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 (redigert) Jeg la hel plate i min (ikke delt) som opprinnelig hadde spilebunn. Måtte kappe av litt av hjørnet bak for å få den inn i jolla. Synes det ble svært mye bedre. Redigert 8.August.2017 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.