Jump to content

Edit History

X10an

X10an

FMO skrev 41 minutes ago:

Når det blir tappet ut 0,25 l olje fra bunnpluggen, kan det være mer olje i drevet som ikke kommer ut pga tette oljekanaler e.l.? Dvs at det fremdels ligger olje i drevet som først kommer fram når drevet demonteres helt ?

Nei. Med mindre drevet lå flatt på en pall når det ble tappet, så er det ikke vesentlige mengder olje igjen i drevet etter at det er tømt fra tappepluggen. Kanskje 0,5 dl (0,05L) i beste fall.

I denne sammenheng er det litt fristende å spørre deg om du kan beskrive i detalj hvordan hvordan du i utgangspunktet har fylt drevet med olje ved siste oljeskift. -Men det er det kanskje lurt å ikke svare høyt på...

Når det er sagt, det mange av oss andre gjør når vi kjøper ny motorredskap, er å gå over alt av oljer og servicepunkter for å forsikre oss så godt vi kan om at alt er på stell. Selv ville jeg aldri kjøpt en båt med drev uten å løsne tappepluggen for å sjekke fargen på drevoljen. Men hadde den sett bra ut og smakt godt (ikke luktet brent) så hadde jeg trolig ikke forvisset meg om at oljenivået var på stell.

X10an

X10an

FMO skrev 30 minutes ago:

Når det blir tappet ut 0,25 l olje fra bunnpluggen, kan det være mer olje i drevet som ikke kommer ut pga tette oljekanaler e.l.? Dvs at det fremdels ligger olje i drevet som først kommer fram når drevet demonteres helt ?

Nei. Med mindre drevet lå flatt på en pall når det ble tappet, så er det ikke vesentlige mengder olje igjen i drevet etter at det er tømt fra tappepluggen. Kanskje 0,5 dl (0,05L) i beste fall.

I denne sammenheng er det litt fristende å spørre deg om du kan beskrive i detalj hvordan hvordan du i utgangspunktet har fylt drevet med olje ved siste oljeskift. -Men det er det kanskje lurt å ikke svare høyt på...

Når det er sagt, det mange av oss andre gjør når vi kjøper ny motorredskap, det er å gå over alt av oljer og servicepunkter for å forsikre oss så godt vi kan om at alt er på stell. Selv ville jeg aldri kjøpt en båt med derv uten å løsne tappepluggen for å sjekke fargen på drevoljen. Men hadde sett bra ut og smakt godt (ikke luktet brent) så hadde jeg trolig ikke forvisset meg om at oljenivået var på stell.

X10an

X10an

FMO skrev 22 minutes ago:

• Create New...