Jump to content

Edit History

X10an

X10an

FMO skrev for 3 timer siden:

Jeg hadde slik liten pumpe på oljeboksen ( e) skrudde slangen inn i det nederste hullet og pumpet drevoljen forsiktig til oljen flommet ut av øverste hull.

Dette virker å være rett måte å fylle på, og ikke slik jeg en stund mistenkte, at det var fylt gjennom lufteskruen. Drevet bør også være tiltet slik at kavitasjonsplaten er så vannrett som mulig for at det ikke skal dannes en luftlomme foran propellen. Men selv om drevet har vært tiltet litt opp så bør ikke dette alene gjøre at drevet skal mangle 0,7L olje, kanskje med mindre det er tiltet fullt opp selvfølgelig....

X10an

X10an

Jeg hadde slik liten pumpe på oljeboksen ( e) skrudde slangen inn i det nederste hullet og pumpet drevoljen forsiktig til oljen flommet ut av øverste hull.

Dette virker å være rett måte å fylle på, og ikke slik jeg en stund mistenkte, at det var fylt gjennom lufteskruen. Drevet bør også være tiltet slik at kavitasjonsplaten er så vannrett som mulig for at det ikke skal dannes en luftlomme foran propellen. Men selv om drevet har vært tiltet litt opp så bør ikke dette alene gjøre at drevet skal mangle 0,7L olje.

X10an

X10an

Hei. Jeg kan godt si hvordan jeg fylte på drevet. Jeg hadde slik liten pumpe på oljeboksen ( e) skrudde slangen inn i det nederste hullet og pumpet drevoljen forsiktig til oljen flommet ut av øverste hull. Så ventet jeg litt og gjentok hele prosedyren flere ganger, alle gangene til det flommet olje ut av øverste hull. Så var det bare å skru inn de nye skruene med nye o-ringer. 

Dette virker å være rett måte å fylle på, og ikke slik jeg en stund mistenkte, at det var fylt gjennom lufteskruen. Drevet bør også være tiltet slik at kavitasjonsplaten er så vannrett som mulig for at det ikke skal dannes en luftlomme foran propellen. Men selv om drevet har vært tiltet litt opp så bør ikke dette alene gjøre at drevet skal mangle 0,7L olje.

• Create New...