KarmaZ Startet 10.August.2017 Link til dette innlegget Startet 10.August.2017 (redigert) Hei.. Jeg tenkte meg om ikke så lenge ta turen ut Sognefjorden til Solund. Målet for turen er en plass ved navn Tveranger. Ser på kartet at innløpet der er nordpå. Regner med det er minimalt med butikker der, kanskje bare på Hardbakke? Men vet ikke om det ligger værhardt til. Men er sjansene store for litt sjø i området der på denne tiden av året? Er snakk om en daycruiser på 21 fot. Været ser heller ikke bra ut mtp. regn. Ser på kartet at det kanskje er lurt og legge seg inne ved Hardbakke området og heller gå til fots. Noen som har vært her før? Redigert 10.August.2017 av KarmaZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 I Tverranger er det kun et nedlagt småbruk hvor huset brukes som fritidsbolig. Det finnes en privat brygge. Nærmeste butikk er i Hardbakke som er kommunesenteret i Solund. I Hardbakke er det også en flott gjestehavn. Det er krevende å gå til fots til Tverranger, da er nok båt langt å foretrekke. Hvorfor Tverranger? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Var butikk på Nåra, men vet ikke om den er der lengre. Er det flott vær bør du ta deg en tur til Utvær, Norges vestligste punkt. Nydelig sted, men krever litt bra vær. Lå på Hardbakke for 4 dager siden. Leden nord for Hardbakke er utrolig sjarmerende.. god tur Sitér dette innlegget Link to post
KarmaZ Svart 10.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Okay. Jeg har med meg en kar som har noe slektsrøtter til Tveranger, og jeg skullebta turen ut fjorden allikevel, så da prøver vi oss på det Jeg kom over en side hvor det gikk en tur fra Stranda(?) til Tveranger. Nå er det vel ikke så langt rundt med båt og kjøre med båt inn til Tveranger. Men dette avhenger av været. Ser forresten at det er meldt 12-14 ms i morgen der.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.