Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Dette vet vel @nimba litt om. Etter hans eksperimenter kom han frem til at han ikke ville stolt på en slik sak som ikke tar høyde for at diesel utvider seg sånn ca. opp mot 1% pr 10 graders temperaturøkning. Nå skal jeg være veldig forsiktig med å legge for mange ord i hans munn, men han har kanskje noen innspill selv?

 

 

Selv om dette egentlig ikke høres så innmari mye ut så kan det by på en del problemer når noen dieselmotorer på lavere turtall kan ha opp mot 90% av tilført diesel i retur med kanskje 20 graders temperaturøkning i forhold til temperaturen på tilført diesel. Kjapp hoderegning tilsier da at dette kan bli en feilmåling på ca. 18% Selv har jeg ingen egen erfaring med dette, og for alt jeg vet blir hele tanken varmet opp i løpet av noe tid slik at temperaturforskjellen på inn og ut ikke lenger blir så dramatisk?

 

Om disse flowsensorene allerede har tatt høyde for dette og har innebygd temperatursensor så trekker jeg selvfølgelig alt dette tilbake. Men siden du allerede har vært i kontakt med dem, spør dem gjerne om hvordan de forholder seg til denne problemstillingen?

 

Når det gjelder prisen må du huske på at det trolig tilkommer MVA også. 4.400 + frakt 200 + MVA 1150 + fortollingsgebyr ca 350 = ca 6100,- Det blir en drøy pris for å spare noen ledninger.... Merker at jeg snakker denne litt ned nå... For jeg er nemlig godt i gang med å lage en selv :-)

X10an

X10an

Dette vet vel @nimba litt om. Etter hans eksperimenter kom han frem til at han ikke ville stolt på en slik sak som ikke tar høyde for at diesel utvider seg sånn ca. opp mot 1% pr 10 graders temperaturøkning. Nå skal jeg være veldig forsiktig med å legge for mange ord i hans munn, men han har kanskje noen innspill selv?

 

 

Selv om dette egentlig ikke høres så innmari mye ut så kan det by på en del problemer når noen dieselmotorer på lavere turtall kan ha opp mot 90% av tilført diesel i retur med kanskje 20 graders temperaturøkning i forhold til temperaturen på tilført diesel. Kjapp hoderegning tilsier da at dette kan bli en feilmåling på ca. 18% Selv har jeg ingen egen erfaring med dette, og for alt jeg vet blir hele tanken varmet opp i løpet av noe tid slik at temperaturforskjellen på inn og ut ikke lenger blir så dramatisk?

 

Om disse flowsensorene allerede har tatt høyde for dette og har innebygd temperatursensor så trekker jeg selvfølgelig alt dette tilbake. Men siden du allerede har vært i kontakt med dem, spør dem gjerne om hvordan de forholder seg til denne problemstillingen?

 

Når det gjelder prisen må du huske på at det trolig tilkommer MVA også. 4.400 + frakt 200 + MVA 1150 + fortollingsgebyr ca 350 = ca 6100,- Det blir en drøy pris for å spare noen ledninger.... Merker at jeg snakker denne litt ned nå... For jeg er nemlig godt i gang med å lage en selv :-)

X10an

X10an

Dette vet vel @nimba litt om. Etter hans eksperimenter kom han frem til at han ikke ville stolt på en slik sak som ikke tar høyde for at diesel utvider seg sånn ca. opp mot 1% pr 10 graders temperaturøkning. Nå skal jeg være veldig forsiktig med å legge for mange ord i hans munn, men han har kanskje noen innspill selv?

 

 

Selv om dette egentlig ikke høres så innmari mye ut så kan det by på en del problemer når noen dieselmotorer på lavere turtall kan ha opp mot 90% av tilført diesel i retur med kanskje 20 graders temperaturøkning i forhold til temperaturen på tilført diesel. Kjapp hoderegning tilsier da at dette kan bli en feilmåling på ca. 18% Selv har jeg ingen egen erfaring med dette, og for alt jeg vet blir hele tanken varmet opp i løpet av noe tid slik at temperaturforskjellen på inn og ut ikke lenger blir så dramatisk?

 

Om disse flowsensorene allerede har tatt høyde for dette og har innebygd temperatursensor så trekker jeg selvfølgelig alt dette tilbake. Men siden du allerede har vært i kontakt med dem, spør dem gjerne om hvordan de forholder seg til denne problemstillingen?

 

Når det gjelder prisen må du huske på at det trolig tilkommer MVA også. 4.400 + frakt 200 + MVA 1150 + fortollingsgebyr ca 350 = ca 6100,- Det blir en drøy pris for å spare noen ledninger.... Merker at jeg snakker denne litt ned nå... For jeg er nemlig i gang med å lage en selv :-)

X10an

X10an

Dette vet vel @nimba litt om. Etter hans eksperimenter kom han frem til at han ikke ville stolt på en slik sak som ikke tar høyde for at diesel utvider seg sånn ca. opp mot 1% pr 10 graders temperaturøkning. Nå skal jeg være veldig forsiktig med å legge for mange ord i hans munn, men han har kanskje noen innspill selv?

 

 

Selv om dette egentlig ikke høres så innmari mye ut så kan det by på en del problemer når noen dieselmotorer på lavere turtall kan ha opp mot 90% av tilført diesel i retur med kanskje 20 graders temperaturøkning i forhold til temperaturen på tilført diesel. Kjapp hoderegning tilsier da at dette kan bli en feilmåling på ca. 18% Selv har jeg ingen egen erfaring med dette, og for alt jeg vet blir hele tanken varmet opp i løpet av noe tid slik at temperaturforskjellen på inn og ut ikke lenger blir så dramatisk?

 

Om disse flowsensorene allerede har tatt høyde for dette og har innebygd temperatursensor så trekker jeg selvfølgelig alt dette tilbake. Men siden du allerede har vært i kontakt med dem, spør dem gjerne om hvordan de forholder seg til denne problemstillingen?



×
×
  • Create New...