Jump to content

Edit History

X10an

X10an

SixPence skrev 1 time siden:

We handle this today using a per-sensor adjustment done through the app called a "K Factor”. This allows users to adjust the volume used in the calculations up or down by a small amount to compensate for the difference. This can be done independently on each sensor allowing you to tune the returns where the fuel is warmer.
(...)

The next step is to add the actual thermistor to the base section of the sensor and we plan to do that later this year.

K-faktor er rett og slett "Pulser Per Liter" (eller den mengdeenhet man foretrekker å benytte). Dette betyr at K-faktor er tallet man dividerer telte pulser fra flowmåleren med for å få resultatet ut i liter. Forklaringen deres blir da rett og slett at de overlater til brukeren å finjustere dette manuelt. Dette kan sikkert fungere noenlunde greit for en teknisk kompetent kunde, men jeg ser for meg at denne finjusteringen er vanskelig å få _korrekt_ i praksis. Mitt inntrykk av dette svaret "This can be done" er at dette kanskje er en litt "skjult" funksjon som kunden ikke bør benytte med mindre han er ekstremt opptatt av slikt. På den annen side har jo aldri brukeren en skikkelig referanse, så "lykkelig og uvitende" er nok det kunden ender opp med å være :-)

Men som de også sier: Skal du kjøpe dette produktet bør du uansett vente til senere i år. De kan selvfølgelig ikke øke ikke prisen for en ekstrafunksjon folk allikevel ikke forstår, så du ender isåfall opp med å få et mye mer for pengene dersom korrekte målinger er noe du forventer.

Svaret de gir forteller også at dette i høyeste grad er et veldig reelt problem. De hadde et klart svar på lager i tillegg til at både hardware og software er på vei. Slik ville det trolig ikke vært dersom dette problemet ikke hadde vært av praktisk betydning.

X10an

X10an

SixPence skrev 21 minutes ago:

We handle this today using a per-sensor adjustment done through the app called a "K Factor”. This allows users to adjust the volume used in the calculations up or down by a small amount to compensate for the difference. This can be done independently on each sensor allowing you to tune the returns where the fuel is warmer.
(...)

The next step is to add the actual thermistor to the base section of the sensor and we plan to do that later this year.

K-faktor er rett og slett "Pulser Per Liter" (eller den mengdeenhet man foretrekker å benytte). Forklaringen deres er da rett og slett at de overlater til brukeren å finjustere dette manuelt. Dette kan sikkert fungere noenlunde greit for en teknisk kompetent kunde, men jeg ser for meg at denne finjusteringen er vanskelig å få _korrekt_ i praksis. Mitt inntrykk av dette svaret "This can be done" er at dette kanskje er en litt "skjult" funksjon som kunden ikke bør benytte med mindre han er ekstremt opptatt av slikt. På den annen side har jo aldri brukeren en skikkelig referanse, så "lykkelig og uvitende" er nok det kunden ender opp med å være :-)

Men som de også sier: Skal du kjøpe dette produktet bør du uansett vente til senere i år. De kan selvfølgelig ikke øke ikke prisen for en ekstrafunksjon folk allikevel ikke forstår, så du ender isåfall opp med å få et mye mer for pengene dersom korrekte målinger er noe du forventer.

Svaret de gir forteller også at dette i høyeste grad er et veldig reelt problem. De hadde et klart svar på lager i tillegg til at både hardware og software er på vei. Slik ville det trolig ikke vært dersom dette problemet ikke hadde vært av praktisk betydning.

• Create New...