JESSS Startet 11.August.2017 Link til dette innlegget Startet 11.August.2017 (redigert) Jeg har kjøpt seilbåt og lurer på hvordan man behandler toppdekket. Båt og toppdekk er i glassfiber og er ganske oksidert. Bruker jeg samme produkter (rubbing-polish) på toppdekk og skrog? Jeg lurer også på hvordan de blå stripene på skrog og på overbygg kan fornyes. Redigert 11.August.2017 av JESSS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Angående blå striper: Er disse malt på eller er det type klistremerke som er limt på? Det er brukt tokomponent maling til dette på mange båter. Da vil jeg anbefale enten maskering og ny maling, eller klistre på ny stripe av vinyl over den gamle. Oksydert gelcoat kan bli veldig bra med rubbing (polermaskin) og deretter voks. Er det antisklimønster på dekker finnes det en type børste som kan brukes til å sette på maskinen for å komme ned i mønsteret. Prøv deg fram med voksen på dekket etterpå, da det kan bli litt glatt. Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 11.August.2017 Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
JESSS Svart 11.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2017 Takk for tips. Noen som vet hvor en slik type børste selges? Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 12.August.2017 Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Har ikke kjøpt selv ennå, men har funnet på ebay. Husker ikke hva de het, så det må nok søkes litt på nettet... Sitér dette innlegget Link to post
JESSS Svart 12.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2017 Fant den her: https://www.maritim.no/shurhold-borste-soft-for-dual-action#.WY7Ghq2wVE4 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.