Jump to content

Edit History

Vic

Vic

Grand Banks jr skrev for 7 timer siden:

Bare for å få det inn med teskje:

- Plusspol på starter er koplet direkte til plusspol på batteri, bare med sikring og bryter i mellom?

- Minus på batteri er koplet rett til gods/ blokk på motoren?

- Du måler 14 V mellom de to?

- Du måler 3V en kort periode før sikring går ved forsøk på start? (Sikringen mellom starter og batteri?)

 

- Du har byttet både startmotor og startrelé?

 

Jeg ser ikke helt hvorfor sikringen går. Hvis det er dårlig kontakt i jordledning så vil det medføre lavere spenning og dermed lavere strømtrekk. Men hvis det er autosikring som også skal hindre dyputladning så kan den kanskje reagere.

 

Kan du prøve ved å bruke en startkabel fra MINUSpolen på batteriet til godset på motoren? Da får du i alle fall eliminert problem med jordkabel.

Stemmer. 

 

Ja, startmotor og startrele er byttet.

Vic

Vic

Grand Banks jr skrev for 7 timer siden:

Bare for å få det inn med teskje:

- Plusspol på starter er koplet direkte til plusspol på batteri, bare med sikring og bryter i mellom?

- Minus på batteri er koplet rett til gods/ blokk på motoren?

- Du måler 14 V mellom de to?

- Du måler 3V en kort periode før sikring går ved forsøk på start? (Sikringen mellom starter og batteri?)

 

- Du har byttet både startmotor og startrelé?

 

Jeg ser ikke helt hvorfor sikringen går. Hvis det er dårlig kontakt i jordledning så vil det medføre lavere spenning og dermed lavere strømtrekk. Men hvis det er autosikring som også skal hindre dyputladning så kan den kanskje reagere.

 

Kan du prøve ved å bruke en startkabel fra MINUSpolen på batteriet til godset på motoren? Da får du i alle fall eliminert problem med jordkabel.

Stemmer. 



×
×
  • Create New...