Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Jeg vil vel si at 220v kabelen ikke skal være fortinnet, rett og slett fordi PR-kabel ikke er fortinnet. At den med fordel _kunne_ vært fortinnet er en helt annen sak. Mitt råd er ihvertfall å benytte standard PR installasjonskabel som er godkjent for denne bruken. Downlightkabel er vel på 0.75mm2 og ikke beregnet for slik bruk.

Støtter også Fantino i at 10mm2 er snaut for denne inverteren. Men står den i umiddelbar nærhet av batteriet (noe den absolutt bør gjøre) slik at du kun har 20 cm kabel til pluss og minus, så vil det fungere helt greit.

X10an

X10an

Jeg vil vel si at 220v kabelen ikke skal være fortinnet, rett og slett fordi PR-kabel ikke er fortinnet. At den med fordel kunne vært fortinnet er en helt annen sak. Mitt råd er ihvertfall å benytte standard PR installasjonskabel som er godkjent for denne bruken. Downlightkabel er vel på 0.75mm2 og ikke beregnet for slik bruk.

Støtter også Fantino i at 10mm2 er snaut for denne inverteren. Men står den i umiddelbar nærhet av batteriet slik at du kun har 20 cm kabel til pluss og minus, så vil det fungere helt greit.

• Create New...