Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

X10an skrev 1 time siden:

75mm2 kan sikkert være en grei dimensjonering på dette strekket på en installasjon UTEN SENSE. Dette har _ingenting_ med kabelens strømføringsevne å gjøre, men rett og slett fordi spenningsfallet veldig raskt blir urimelig høyt. Men i og med at du benytter deg av sense så er ikke dette problemet på langt nær så stort. Er du sikker på at ikke anbefalingen fra manualen tar høyde for at du ikke benytter sense, eller er det kanskje samme anbefaling på begge alternativer?

Dynamoen lader ikke uten sense, så den må jeg ha. Men, ser poenget med kabler som er dimensjonert for hva dynamoen klarer så jeg burde vel egentlig oppgradere til 75mm2, selv om jeg aldri kommer til å kjøre så mye ut av den. Det kan jo komme andre eiere etter meg, så da må jo ting være på stell. 

Kjellg

Kjellg

X10an skrev 1 time siden:

75mm2 kan sikkert være en grei dimensjonering på dette strekket på en installasjon UTEN SENSE. Dette har _ingenting_ med kabelens strømføringsevne å gjøre, men rett og slett fordi spenningsfallet veldig raskt blir urimelig høyt. Men i og med at du benytter deg av sense så er ikke dette problemet på langt nær så stort. Er du sikker på at ikke anbefalingen fra manualen tar høyde for at du ikke benytter sense, eller er det kanskje samme anbefaling på begge alternativer?

Dynamoen lader ikke uten sense, så den må jeg ha. Men, ser poenget med kabler som er dimensjonert for hva dynamoen klarer så jeg burde vel egentlig oppgradere til 75mm2. Det kan jo komme andre eiere etter meg, så da må jo ting være på stell. 

• Create New...