Chris284
Har du kontrollert wire og overføringer fra gir spaker til kassen ? Har ikke hørt om "slapp" clutch før.
Men kanskje det kan forekomme på den type gir kasser båten har om det er med clutch plater.
Ville sjekket wire og overføringer om det er ifølge manualen først.
En wire vil normalt strekkes og innkobling av gear vil bli litt feil.
Ellers så hadde jeg overhalt gir kassen(e) om det er feil der. Du vil få problemer med de uansett senere om du ikke gjør noe
med de.
Propellenes dreieretning er normalt fra hverandre på toppen. Vannet "tas" nedenfra og på en planende båt er det mest brukt.
I plan kan det være mindre vann på toppen og dermed vil propellene være mindre effektive (om det ikke er ikke overflate props).
På min båt nå har jeg to drev som er satt slik at styrbord drev går høyre rotasjon, babord går motsatt/venstre rotasjon.
Tidligere med bensin motor og begge drev roterte høyre, fungerte det også, det var "fabrikkmontert".
Om det var mindre effekt i plan fikk jeg aldri målt eller testet ut.
Så lenge båten er bred nok vil de skyve båten om midt aksen, så styrbord motor skyver mot babord og motsatt på babord motor uavhengig propellens rotasjons retning.
Eneste jeg har merket etter bytte av drev og motorer er ved bakking, blir litt annerledes når jeg bruker en motor av gangen.