Fjord21DC Startet 14.August.2017 Link til dette innlegget Startet 14.August.2017 Ved utenbordsmotor sies det at man gjerne skal være litt kontant med girskiftet (dvs ikke slure i gir, men rask og kontant bevegelse fra nøytral til gir). Dette for å unngå slitasje på tannhjulene.. Gjøres dette også dersom man har hekkaggregat/ drev? Mange sier at man skal være langt mer forsiktig og heller slure litt i gir på båter med drev. Hva er riktig for å unngå skader og slitasje? Sitér dette innlegget Link to post
Goodspeed Svart 14.August.2017 Link til dette innlegget Svart 14.August.2017 Hadde nylig skifte og justering av girwire hos merkeverksted for VP, og beskjeden der var klar om at det skal komme et godt og kontant klunk når det settes i gir. Normalt (på mitt drev - DP290) høres dette litt bedre når setter i revers enn forover. Sitér dette innlegget Goodspeed GH10, Draco 21DC, Ryds 600 GTS, Askeladden Beetle 645, Mørejet 30 m/ KAD43, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370, Viksund 340 St. Cruz m/ D6-370 #2 Link to post
Navic II Svart 14.August.2017 Link til dette innlegget Svart 14.August.2017 enig med Goodspeed. ikke noe å nøle med. på drev skal den rett i gir, ikke noe mellomting. og du skal merke et lite "dunk" når den går i gir. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 14.August.2017 Link til dette innlegget Svart 14.August.2017 Kort og kontant ! Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 14.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2017 Riktig, da blir det kort og kontant.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.