Jump to content

Edit History

Inkognito

Inkognito

Oi! Her var det mange svar. Takk! Vi var kun 2 personer i båten. Før jeg leide båten sa eier at det ikke gikk an å plane med båten hvis det var mye bølger samt at det kunne  være vanskelig å komme opp i plan med 5 personer i båten uansett om det var flatt.  

Møtte på bølgene sør for Oscarsborg i det vi kom ut av indre Oslofjord. Er vel kanskje litt strøm der og siden det er et sund.

Hadde egentlig tenkt å kjøre til Filtvet men ga opp når det gikk så trått.

Når jeg ga full gass en stund og vi ikke fikk større fart enn 8 knop og ikke kom opp i plan så avfant jeg meg med det uten å undersøke nærmere angående turtall etc.  

Var Mercury motor ja. Kan nok være for tung propell. 

Når det gjelder bølgehøyden så vet jeg ikke. Kanskje det var bare 0.5 m. Interesser meg egentlig ikke heller. Synes det så litt rufsete, men ikke utrygt ut, og besluttet derfor å prøve.

Inkognito

Inkognito

Oi! Her var det mange svar. Takk! Vi var kun 2 personer i båten. Før jeg leide båten sa eier at det ikke gikk an å plane med båten hvis det var mye bølger samt at det kunne  være vanskelig å komme opp i plan med 5 personer i båten uansett om det var flatt.  

Møtte på bølgene sør for Oscarsborg i det vi kom ut av indre Oslofjord. Er vel kanskje litt strøm der og siden det er et sund.

Hadde egentlig tenkt å kjøre til Filtvet men ga opp når det gikk så trått.

Når jeg ga full gass en stund og vi ikke fikk større fart enn 8 knop og ikke kom opp i plan så avfant jeg meg med det uten å undersøke nærmere angående turtall etc.  

Inkognito

Inkognito

Inkognito

Inkognito

Når jeg ga full gass en stund og vi ikke fikk større fart enn 8 knop og ikke kom opp i plan så avfant jeg med det uten å undersøke nærmere angående turtall etc.  

• Create New...