Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Da var mathandelen gjennomført og jeg kunne vende tilbake til BP. :Guttungene (10 og 7) hadde oppdaget at de hadde tilbud på yoghurt på Extra... Endte opp med hhv 11 og 6 GodMorgen hver. Kjøpt for egne penger. Da sa pappaen at "nok var nok" ;-)

Kjellg skrev 56 minutes ago:

Skjønner poenget og ser nå at innlegget kan bli oppfattet som litt krass :) Men det er ikke meningen :)

Har ikke oppfattet deg krass @Kjellg. Sterk mening, og det er helt ok. Jeg bare gjorde noen betraktninger ut fra hva som har kommet frem her og andre steder. Forsøkte å dra noen edruelige slutninger.

Samtidig leser jeg også deres erfaringsgrunnlag, som er mye større enn mitt på dette. Vet at dere kun vil hjelpe, og leser absolutt deres svar slik. Ser at det kommer til å være andre "spenningsfeller" enn bare lengden på kablene. Koplingspunktene. Samt ta hensyn til elding i salt miljø. 

Ut fra det LarsH og du sier, så ser jeg poengene med : Færrest mulig koplingspunkter, tykkere kabel enn minimum og god beskyttelse for koplingspunkter (krympestrømpe med lim/ fortinning).

Hvor får man kjøpt 10mm2 kabler til en fornuftig pris?

Hvilke verktøy må man ha for 10 mm2 kabler?

Er det noe man kan legge mellom kabelsko for å bedre kontakten på lang sikt? (batteripolfett feks. )

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Kjellg skrev 43 minutes ago:

Skjønner poenget og ser nå at innlegget kan bli oppfattet som litt krass :) Men det er ikke meningen :)

Da var mathandelen gjennomført og jeg kunne vende tilbake til BP. :Guttungene (10 og 7) hadde oppdaget at de hadde tilbud på yoghurt på Extra... Endte opp med hhv 11 og 6 GodMorgen hver. Kjøpt for egne penger. Da sa pappaen at "nok var nok" ;-)

Har ikke oppfattet deg krass @Kjellg. Sterk mening, og det er helt ok. Jeg bare gjorde noen betraktninger ut fra hva som har kommet frem her og andre steder. Forsøkte å dra noen edruelige slutninger.

Samtidig leser jeg også deres erfaringsgrunnlag, som er mye større enn mitt på dette. Ser at det kommer til å være andre "spenningsfeller" enn bare lengden på kablene. Koplingspunktene. Samt ta hensyn til elding i salt miljø. 

Ut fra det LarsH og du sier, så ser jeg poengene med : Færrest mulig koplingspunkter, tykkere kabel enn minimum og god beskyttelse for koplingspunkter (krympestrømpe med lim/ fortinning).

Hvor får man kjøpt 10mm2 kabler til en fornuftig pris?

Hvilke verktøy må man ha for 10 mm2 kabler?

Er det noe man kan legge mellom kabelsko for å bedre kontakten på lang sikt? (batteripolfett feks. )

• Create New...