Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

@NilsPils, det er snakk om å vente et drøyt år med å ta opp båten. Altså at den ligger ute i vinter og neste sommer og høst før den blir tatt opp. 

Hadde det vært min båt hadde jeg nok satt den på land, gjort den ren under, latt den tørke (gjerne med en vifte som sirkulerer luften under der hvis båten blir liggende i le), og deretter utbedret med epoxy/ gelcoat, primer og bunnstoff.

I tillegg hadde jeg (hvis jeg har overtatt båten på vannet og ikke kjenner historien til den) sjekket over alle skroggjennomføringer under vannlinjen, samt slanger fra disse (innvendig). 

Så hadde jeg lagt den i boblehavn og visst at ting er i orden. Det er ikke noe å stresse for, men jeg hadde gjort det dersom jeg hadde muligheten. 

Grand Banks jr

Grand Banks jr

@NilsPils, det er snakk om å vente et drøyt år med å ta opp båten. Altså at den ligger ute i vinter og neste sommer og høst før den blir tatt opp. 

Hadde det vært min båt hadde jeg satt den på land, gjort den ren under, latt den tørke (gjerne med en vifte som sirkulerer luften under der hvis båten blir liggende i le), og deretter utbedret med epoxy/ gelcoat, primer og bunnstoff.

I tillegg hadde jeg (hvis jeg har overtatt båten på vannet og ikke kjenner historien til den) sjekket over alle skroggjennomføringer under vannlinjen, samt slanger fra disse (innvendig). 

Så hadde jeg lagt den i boblehavn og visst at ting er i orden.

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Hadde det vært min båt hadde jeg satt den på land, gjort den ren under, latt den tørke (gjerne med en vifte som sirkulerer luften under der hvis båten blir liggende i le), og deretter utbedret med epoxy/ gelcoat, primer og bunnstoff.

Så hadde jeg lagt den i boblehavn og visst at ting er i orden.

• Create New...