Jump to content

Edit History

Bay_liner

Bay_liner

X10an skrev 32 minutes ago:

På min vannjet med dobbel installasjon har jeg separate gasshendeler, men felles gear. Det er definitivt ikke spesielt god på slik finmanøvrering.

 

En annen ting er at den er helt ubrukelig i fartsområdet 3-15 knop. Da bare slurer impelleren og den støyer og bruker masse fuel uten at det egentlig blir noe valuta ut av det. Fra 20 knop og oppover er alt bare flott.. :-) 

 

Mulig et mer moderne joystick kontroll system (om tilgjengelig) kunne løst noe mht manøvreringen, har du forsøkt å finmanøvrere med bare en motor i gang?

 

Ellers har du for store /  for gammeldagse turbin kanskje? Disse nye turbinvannloppene, om enn mye lettere skall ser ut til å fungere bra i alle fartsområder?

 

Sitat

En annen ting er at den er helt ubrukelig i fartsområdet 3-15 knop. Da bare slurer impelleren og den støyer og bruker masse fuel uten at det egentlig blir noe valuta ut av det

 

Kanskje det finnes nyere varianter med "variable Nozzle" ala jetmotor? Burde øket effektiviteten vesentlig i lavere hastigheter.

EDIT: Finnes definitivt, http://www.google.ch/patents/US6857920

 

 

Anywayhow, med riktig båt og formål kunne det vært interessant å eid en.

 

 

 

Bay_liner

Bay_liner

X10an skrev 28 minutes ago:

På min vannjet med dobbel installasjon har jeg separate gasshendeler, men felles gear. Det er definitivt ikke spesielt god på slik finmanøvrering.

 

En annen ting er at den er helt ubrukelig i fartsområdet 3-15 knop. Da bare slurer impelleren og den støyer og bruker masse fuel uten at det egentlig blir noe valuta ut av det. Fra 20 knop og oppover er alt bare flott.. :-) 

 

Mulig et mer moderne joystick kontroll system (om tilgjengelig) kunne løst noe mht manøvreringen, har du forsøkt å finmanøvrere med bare en motor i gang?

 

Ellers har du for store /  for gammeldagse turbin kanskje? Disse nye turbinvannloppene, om enn mye lettere skall ser ut til å fungere bra i alle fartsområder?

 

Sitat

En annen ting er at den er helt ubrukelig i fartsområdet 3-15 knop. Da bare slurer impelleren og den støyer og bruker masse fuel uten at det egentlig blir noe valuta ut av det

 

Kanskje det finnes nyere varianter med "variable Nozzle" ala jetmotor? Burde øket effektiviteten vesentlig i lavere hastigheter.

 

 

Anywayhow, med riktig båt og formål kunne det vært interessant å eid en.

 

 

 

Bay_liner

Bay_liner

X10an skrev 24 minutes ago:

På min vannjet med dobbel installasjon har jeg separate gasshendeler, men felles gear. Det er definitivt ikke spesielt god på slik finmanøvrering.

 

En annen ting er at den er helt ubrukelig i fartsområdet 3-15 knop. Da bare slurer impelleren og den støyer og bruker masse fuel uten at det egentlig blir noe valuta ut av det. Fra 20 knop og oppover er alt bare flott.. :-) 

 

Mulig et mer moderne joystick kontroll system (om tilgjengelig) kunne løst noe mht manøvreringen, har du forsøkt å finmanøvrere med bare en motor i gang?

 

Ellers har du for store /  for gammeldagse turbin kanskje? Disse nye turbinvannloppene, om enn mye lettere skall ser ut til å fungere bra i alle fartsområder?

 

Anywayhow, med riktig båt og formål kunne det vært interessant å eid en.

 

 



×
×
  • Create New...