Jump to content

Edit History

PIMCO

PIMCO

Ny Yamaha, nye problemer (hehe).

Denne gangen er det en sent 70/tidlig 80-talls 2-takt Yamaha 55hk som ikke vil samarbeide.

Motor går pent og er relativt nylig overhalt, men opplever at den kutter tvert av ved pådrag i gir (ved frigass forekommer problemet tilsynelatende ikke). For å starte igjen må jeg lirke med gasshåndtaken mens jeg holder nøkkelen inne til den begynner å kinne (som typisk ville vært et symptom hvis det var vakkel e.l.).

Antok at problemet var relatert til en cut-off-funksjon med hensikt å forhindre at man starter motor er heist opp og/eller står i gir? Trodde (håpet) jeg kunne fikse problemet ved å by-passe hele sikkerhetsfunksjonen i kontrollboksen, men det viser seg at denne er helmekanisk uten en eneste strømførende ledning. Ser heller ingen åpenbar "bryter" for en slik funksjon der hvor girkabelen er festet på motorblokken.

Noen som har opplevd noe lignende og har tips til fiks?

PIMCO

PIMCO

Ny Yamaha, nye problemer (hehe).

Denne gangen er det en sent 70/tidlig 80-talls 2-takt Yamaha 55hk som ikke vil samarbeide.

Motor går pent og er relativt nylig overhalt, men opplever at den kutter tvert av ved pådrag i gir (ved frigass forekommer problemet tilsynelatende ikke). For å starte igjen må jeg lirke med gasshåndtaken mens jeg holder nøkkelen inne til den begynner å fyrer igjen (som typisk ville vært et symptom hvis det var vakkel e.l.).

Antok at problemet var relatert til en cut-off-funksjon med hensikt å forhindre at man starter motor er heist opp og/eller står i gir? Trodde (håpet) jeg kunne fikse problemet ved å by-passe hele sikkerhetsfunksjonen i kontrollboksen, men det viser seg at denne er helmekanisk uten en eneste strømførende ledning. Ser heller ingen åpenbar "bryter" for en slik funksjon der hvor girkabelen er festet på motorblokken.

Noen som har opplevd noe lignende og har tips til fiks?

• Create New...