Kjettingkasse Startet 19.August.2017 Link til dette innlegget Startet 19.August.2017 Hei. Har kjøpt en eldre båt med Ford/SABB 2704ET 180hk motor. Det ser ut som om peilepinnen for olja er uorginal da den bare har et selvlaget merke. Motoren er altså sekssylindret på 5,95 liter og total oljemengde er vel rundt 13-14 liter hvis jeg husker riktig. Noen som har samme motor som kunne ha hjulpet meg med avstanden øverst på peilepinnen ( altså den delen som ligger ann mot peilehullet øverst og ned til henholdsvis min og max merket? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 19.August.2017 Link til dette innlegget Svart 19.August.2017 Leste ein gong at slike merker ofte vart sett manuelt etter installasjon, alt etter motorvinkel og bunnpanne. Sjølvsagt kan eg ikkje hugsa kvar eg les det eller kva maskiner det evt gjaldt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Martine (2) Svart 19.August.2017 Link til dette innlegget Svart 19.August.2017 Hadde samme motor I vår forrige båt og mener vår peilepinn hadde merker som virket som om de var laget fra fabrikk. Kan anbefale deg om å kontakte KD Trading. Han har høy kunnskap om disse motorene og skaffer deg de deler du trenger. Hyggelig og kunnskapsrik. Sitér dette innlegget Link to post
Kjettingkasse Svart 21.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 Takk for tipset:) Det skal jeg gjøre! Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.August.2017 Link til dette innlegget Svart 21.August.2017 Det må vel være såpass mange her på forumet med slik motor at de kan måle på sin? Hadde forøvrig sånn motor i forrige båten jeg også. Knallbra. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 22.August.2017 Link til dette innlegget Svart 22.August.2017 Motoren kan leveres med 3 forskjellige bunnpanner. Det er : 13.6 liter 16 liter og 19,9 liter. Skal man gi råd om merking må man vite hvilken bunnpanne som står på denne motoren ellers vil ikke merkene stemme. Jeg har den med 13,6 liter og med feil merking på peilepinnen. Rådet var å tappe motoren for olje, fylle på ny olje og sette maks merket. Minimumsmerket brukte jeg det som var fra før. Det er sikkert noen som har orginal merking av peilepinnen, men da må du være sikker på hvilen bunnpanne du har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.