Jump to content

Edit History

Chris284

Chris284

Diameter på ventilene har noe å si, om du ikke har samme type topper, så kan det bli for lite hk.

Du må se på støpe nr på toppene for å være sikker. 76cc er normalt på bil, men du har andre topper med større ventiler og mindre kammer.

Har du sjekket boring og slaglengde og sammelinget ? Kan jo være en "stroket" motor den gamle. (Heter vel ikke "Tingbrand" for ingen ting).

 

En vanlig 350 bil motor med forgasser pleier å være oppgitt til 180 hk. Om du får 260hk med bare å bytte kam er vel ikke sannsynlig.

 

(ot) Jeg har hatt to amcar, begge Camaro, den siste en Z28 Indy 500 Pace Car jubileums modell ( bare ca 4000 stk ble laget)  med Corvette motor, hadde jeg byttet innsug til Edelbrock, forgasser til en square bore 600cfm Holley. Den gikk bra, fronten løftet seg når den gikk fra 1 til 2.de gir om jeg tro på nok uten å få hjulspinn.

Men en kompis hadde satt i en båtmotor med 260-270 hk i en 70mod Camaro og den dro så vidt ifra.

Så du må nok ha allt iorden og polere innsug og riktig tenning og bra forgasser om det skal bli noe mer enn 180 hk.

Chris284

Chris284

Diameter på ventilene har noe å si, om du ikke har samme type topper, så kan det bli for lite hk.

Du må se på støpe nr på toppene for å være sikker. 76cc er normalt på bil, men du har andre topper med større ventiler og mindre kammer.

Har du sjekket boring og slaglengde og sammelinget ? Kan jo være en "stroket" motor den gamle. (Heter vel ikke "Tingbrand" for ingen ting).

 

En vanlig 350 bil motor med forgasser pleier å være oppgitt til 180 hk. Om du får 260hk med bare å bytte kam er vel ikke sannsynlig.

 

(ot) Jeg har hatt to amcar, begge Camaro, den siste en Z28 Indy 500 Pace Car jubileums modell ( bare ca 4000 stk ble laget)  med Corvette motor, hadde jeg byttet innsug til Edelbrock, forgasser til en square bore 600cfm Holley. Den gikk bra, fronten løftet seg når den gikk fra 1 til 2.de gir om jeg tro på nok uten å få hjulspinn.

Men en kompis hadde satt i en båt motor med 260-270 hk og den dro så vidt ifra.

Så du må nok ha allt iorden og polere innsug og riktig tenning og bra forgasser om det skal bli noe mer enn 180 hk.

Chris284

Chris284

Diameter på ventilene har noe og si, om du ikke har samme type topper, så kan det bli for lite hk.

Du må se på støpe nr på toppene for å være sikker. 76cc er normalt på bil, men du har andre topper med større ventiler og mindre kammer.

Har du sjekket boring og slaglengde og sammelinget ? Kan jo være en "stroket" motor den gamle. (Heter vel ikke "Tingbrand" for ingen ting).

 

En vanlig 350 bil motor med forgasser pleier å være oppgitt til 180 hk. Om du får 260hk med bare å bytte kam er vel ikke sannsynlig.

 

(ot) Jeg har hatt to amcar, begge Camaro, den siste en Z28 Indy 500 Pace Car jubileums modell ( bare ca 4000 stk ble laget)  med Corvette motor, hadde jeg byttet innsug til Edelbrock, forgasser til en square bore 600cfm Holley. Den gikk bra, fronten løftet seg når den gikk fra 1 til 2.de gir om jeg tro på nok uten å få hjulspinn.

Men en kompis hadde satt i en båt motor med 260-270 hk og den dro så vidt ifra.

Så du må nok ha allt iorden og polere innsug og riktig tenning og bra forgasser om det skal bli noe mer enn 180 hk.



×
×
  • Create New...