Jump to content

Edit History

Tore B

Tore B

stikken skrev On 21.8.2017 at 15.35:

Kan selvfølgelig være noe annet men satte på en lettere propell og hjalp ikke veldig mye. Virker som motor dabber helt av på 3000 omd. Nå får jeg 25 knop på 3200 omd når jeg er alene i båten. Med propellen jeg vanligvis bruker fikk jeg 30 knop på omtrent samme turtall men var da vanskeligere å få i plan. Hadde 35 knop med gamle motor. 

Tenkte å prøve litt mer fortenning samt nytt bensinfilter og se om det hjelper. 

Hvis du får 5 kn lavere fart på samme turtall med den nye motoren så må det være noe mer en motorytelsen  det er noe feil med. 

Jeg gjorde det samme som deg på en Windy 24. Tok bare motoren ut av en bil, 350 det og, og flyttet over mariniseringen. Forskjellen var nesten ikke merkbar. 

Tore B

Tore B

stikken skrev On 21.8.2017 at 15.35:

Kan selvfølgelig være noe annet men satte på en lettere propell og hjalp ikke veldig mye. Virker som motor dabber helt av på 3000 omd. Nå får jeg 25 knop på 3200 omd når jeg er alene i båten. Med propellen jeg vanligvis bruker fikk jeg 30 knop på omtrent samme turtall men var da vanskeligere å få i plan. Hadde 35 knop med gamle motor. 

Tenkte å prøve litt mer fortenning samt nytt bensinfilter og se om det hjelper. 

Hvis du får 5 kn lavere fart på samme turtall med den nye motoren så må det være noe mer en motorytelsen  det er noe feil med. 

• Create New...