Jump to content

Edit History

janet

janet

stikken skrev for 8 timer siden:

Liker tankene dine janet ang Toyota diesel men finnes det noe mariniseringsutstyr eller må alt lages? Hvordan har du gjort det med toyotamotoren du har i dag?

Hvis du bruker esu fra bil må vel hele kabelmatta ink startsperre flyttes over i båt. Det blir lett feilkoder om ikke alle følere får signalene de skal ha. Hvordan gjorde du det med lambda da? 

Tøft du har fått nyere bensinmotor fra bil til å virke i båt. ?

Så, finally, litt om 1VD:

Eneste grunnene til at jeg ikke har kjøpt en slik er problemet med fortolling, fortolling her er ikke som I Norge, for å si det pent.

Den andre er reservedelsproblematikken, av en eller annen merksnodig grunn finnes ikke denne motoren i det lokale markedet.

Spare parts må importeres.

Mariniseringsutstyr finnes nok ikke. Men hvor mye trenger du?

Hva jeg ville gjort med en slik motor:

Av med automat girkasse.

Ville prøvd å tilpasse samme clutchhus og gearkasse til denne som det jeg har, det tror jeg skal gå uten store problemer.

Det var power train.

Plukke ut av ECU det som har med air condition - gear - Nm converter - kaldt vær etc å gjøre.

Finne en måte å beskytte ECU og loom for været på.

Skylle ut bensin av bensintanken, fylle på diesel.

Måtte se om en ekstern fuel pumpe er nødvendig eller om motorens egen er nok, må bare prøve dette litt.

Og ja, ville fikset til 2-3 diesel filtere,

filter for vann og stor bæsj nærmest tanken

så et filter for litt vann og liten bæsj

og deretter rett inn i motorens eget filter, eller kanskje et eget finfilter før Toyotas eget fiter.

Ville gjort samme opplegget med radiator/vifter og oljekjøler/vifter.

Tut og kjør. Er ikke nødvendig med mer.

Har man ikke plass til radiator og vifter så kanskje kjøling ved hjelp liten radiator nedsunket i en ølkasse,

som jeg nevnte oppi her.

Mulig noen her leser dette som Reodor Felgen og tyggegummi/ståltråd løsninger,

men det ække det altså. Det er bunn solid og holdbart det jeg beskriver og det ser skikkelig ut og det er

vedlikeholdsvennlig og ikke minst; DET FUNKER BRA og det er billig.

(nip time)

(nip fortært)

Det som frister meg ved 1VD er

1) mere push lenger nede i RPM registeret

2) selvom 1VD er common rail så er det langt færre kabler og en mindre/enklere ECU

janet

janet

stikken skrev for 8 timer siden:

Liker tankene dine janet ang Toyota diesel men finnes det noe mariniseringsutstyr eller må alt lages? Hvordan har du gjort det med toyotamotoren du har i dag?

Hvis du bruker esu fra bil må vel hele kabelmatta ink startsperre flyttes over i båt. Det blir lett feilkoder om ikke alle følere får signalene de skal ha. Hvordan gjorde du det med lambda da? 

Eneste grunnene til at jeg ikke har kjøpt en slik er problemet med fortolling, fortolling her er ikke som I Norge, for å si det pent.

Den andre er reservedelsproblematikken, av en eller annen merksnodig grunn finnes ikke denne motoren i det lokale markedet.

Mariniseringsutstyr finnes nok ikke. Men hvor mye trenger du?

Hva jeg ville gjort med en slik motor:

Av med automat girkasse.

Ville prøvd å tilpasse samme clutchhus og gearkasse til denne som det jeg har, det tror jeg skal gå uten store problemer.

Det var power train.

Plukke ut av ECU det som har med air condition - gear - Nm converter - kaldt vær etc å gjøre.

Finne en måte å beskytte ECU og loom for været på.

Skylle ut bensin av bensintanken, fylle på diesel.

Måtte se om en ekstern fuel pumpe er nødvendig eller om motorens egen er nok, må bare prøve dette litt.

Og ja, ville fikset til 2-3 diesel filtere,

filter for vann og stor bæsj nærmest tanken

så et filter for litt vann og liten bæsj

og deretter rett inn i motorens eget filter, eller kanskje et eget finfilter før Toyotas eget fiter.

Ville gjort samme opplegget med radiator/vifter og oljekjøler/vifter.

Tut og kjør. Er ikke nødvendig med mer.

Har man ikke plass til radiator og vifter så kanskje kjøling ved hjelp liten radiator nedsunket i en ølkasse,

som jeg nevnte oppi her.

Mulig noen her leser dette som Reodor Felgen og tyggegummi/ståltråd løsninger,

men det ække det altså. Det er bunn solid og holdbart det jeg beskriver og det ser skikkelig ut og det er

vedlikeholdsvennlig og ikke minst; DET FUNKER BRA og det er billig.

(nip time)

janet

janet

stikken skrev for 7 timer siden:

Mar

• Create New...