Captain Chaos Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 brs skrev 39 minutes ago: Litt pirk her. Båten er vel ikke importert når den ligger i Sverige og det ikke er betalt 25% mva.. Det er vel mange som bor slik her i landet at det ikke muligt å gjøre slik du har gjort (ha båten liggende i sverige) Men det er sikkert mange fine båter i utlandet men da må de gjøre som du har gjort, ta høyde for manglende utstyr og noe oppdatering av utstyr, men det må nok gjøres på norske båter også, hvis det er eldre båter som kjøpes. Vel, nei den er sånn sett ikke importert, men det er tatt høyde for import, også i kostnadsberegning og dokumentasjon. Poenget mitt er at jeg ikke tapte noe men heller kanskje sparte noe på å kjøpe i utlandet og legge til 25% mva, vs det å kjøpe Norsk. Et annet poeng, det er en ganske stor andel av Princess og Fariline, og andre båter i denne størrelsen i Norge som faktisk er bruktimportert... Bergen Marinesenter, Stavanger Marinesenter, og Italmarin henter mange båter i året av denne typen fra middelhavsstrøk. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Chiefengineer Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Captain Chaos skrev for 1 time siden: Et annet poeng, det er en ganske stor andel av Princess og Fariline, og andre båter i denne størrelsen i Norge som faktisk er bruktimportert... Bergen Marinesenter, Stavanger Marinesenter, og Italmarin henter mange båter i året av denne typen fra middelhavsstrøk. Litt off topic men Stavanger Marinesenter kaster ut annonser på importbåter de hverken besitter eller har hand om så snart de ser tilsvarende båt annonsert fra norsk eier. Senest siste uka hev de ut en utenlandsk Fairline Targa 47 etter at to norske tilsvarende båter ble lagt ut fra andre eiere. Har fulgt med på hvordan de opererer over lang tid etter å ha blitt gjort oppmerksom på dette av en annen som hadde gjort samme observasjon. Mønsteret ser ut til å være det samme hele tida... Sitér dette innlegget Link to post
casie Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 Og hva tenke du er deres agenda?Jeg har ikke hatt så mye med stavanger marinesenter og gjøre ,men dog litt.Jeg opplever de som meget imøtekomende og serviceinnstilt. De har et stort nettverk i ulandet.og klarer de og innhente gode priser på båter og selge de videre her oppe for en ok pris,så er vel de i sin fulle rett til det? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 23.August.2017 Link til dette innlegget Svart 23.August.2017 casie skrev 42 minutes ago: Og hva tenke du er deres agenda?Jeg har ikke hatt så mye med stavanger marinesenter og gjøre ,men dog litt.Jeg opplever de som meget imøtekomende og serviceinnstilt. De har et stort nettverk i ulandet.og klarer de og innhente gode priser på båter og selge de videre her oppe for en ok pris,så er vel de i sin fulle rett til det? Når det er såpass konsekvent over mange år at det blir bemerket så blir det ikke veldig godt mottatt. Heller ikke hos sine egne kunder. I sin fulle rett til å gjøre det er de selvsagt men om det er særlig klokt er en annen sak. Ser at f.eks. Nye Norsk båtsenter/Vollen båt holder seg for gode til slikt overfor Princess selgere. Sitér dette innlegget Link to post
aashild Svart 27.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Tusen hjertelig takk for all hjelp. ? Valget ble en princess p45 2005 mod med Volvo penta d9 motorer. Gubben er strålene fornøyd så da er jeg veldig happy. ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Gratulerer ? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 27.August.2017 Link til dette innlegget Svart 27.August.2017 Gratulerer, det er en flott båt! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Gulborg Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Gratulerer så mye. Håper dere får mange fine turer med den.. Hilsen båtlaus Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Klokt valg av en flott båt ! Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Gratulerer med en fin båt. Stor og romslig båt med gode motorer. :) Sitér dette innlegget Link to post
aashild Svart 28.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Tusen takk ☺ Ja nå håper vi at sommerne fremover består av nydelig vær fra mårra til kveld ? men kommer nok til å bli mye brukt i helger å. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.