
Eivin
Hei
Har en Viksund 270 St. Cruz Fly med seperat gass/gir. Står bare Morse på den men har fått forståelse at denne er levert av Ultraflex ?
Nå er det slik at gir spaken er nærmest meg og motorkontrollen ligger bak denne under kanten. Forferdelig irriterende.
Har forhørt meg om man kan bytte side på spakene, (har sett de motsatt på andre båter) Men det går vist ikke ?
Motor er Cummins Mercruiser 4.2 QSD 320 hk med Bravo3 drev
Kontroll kablene går opp til flybridgen og så ned til motor-rommet.
Har lyst å bygge om til mekanisk singel kontroll (Eletrisk blir for stor kosnad)
Har sett litt på en Uflex Single kontroll. Men så blir det veldig mye innput. :
For use with all Ultraflex control cables except C4:
- C14 and MACH14 cables require no kit
- for C2, C8 and MACHZero cables the connection kit K59 - 40144C is included
- C5, C16 and MACH5 cables require K60 Kit - 40145E
- C36 and MACH36 cables require K62 Kit - 40157J
- C22 cable requires K61 Kit - 40146G
Noen som har gjort dette ? Kan jeg bruke de eksisterende kontrollkablene ?
Trenger litt innput her
Råd taes imot med takk.