Jump to content

Edit History

is_620

is_620

rettet et par skrivefeil

siden jeg har vært utsatt for dette selv vil jeg minne alle som har Suzuki DF90-115 & 140  og tar servicen selv, om å passe på og sjekke den lille runde anoden helt nederst  på trim & tilt sylinderen.

dersom denne ikke er på plass ofrer den manuelle skruen for trim & tilt seg og vil til slutt begynne å lekke slik at tilten slutter å virke reparasjon er skikkelig plundrete og delene grisedyre.

I tillegg til å passe på anoden lønner det seg å dekke over denne skruen med sika eller tech.

mulig at dette er blitt bedre fra 2009.

De 2 runde anoden i blokka bør også sjekkes og ev byttes. husk å få med nye pakninger. sitter under 2 ovale lokk og er skrudd med en liten bolt på innsiden av lokket. er så trangt at jeg ikke hadde verktøy som passet. sett derfor den gamle anoden fast i skrustikka og bruk lokket til å skru det fra hverandre.  ( vanskelig å forklare men blir selvfølgelig etter litt leting etter passende verktøy og grubling)

is_620

is_620

siden jeg har vært utsatt for dette selv vil jeg minne alle som har Suzuki DF90-115 & 140  og tar servicen selv, om å passe på og sjekke den lille runde anoden helt nederst  på trim & tilt sylinderen.

dersom denne ikke er på plass ofrer den manuelle skruen for trim & tilt seg og vil til slutt begynne å lekke slik at tilten slutter å virke reparasjon er skikkelig plundrete og delene grisedyre.

I tillegg til å passe på anoden lønner det seg å dekke over denne skruen med sika eller tech.

mulig at dette er blitt bedre fra 2009.

De 2 runde anoden i blokka bør også sjekkes og ev byttes. husk å få med pakninger. sitter under 2 ovale lokk og er skudd med en liten bolt på innsiden av lokket. er så trangt at jeg ikke hadde verktøy som passet. sett derfor den gamle anoden fast i skrustikka og bruk lokket til å skru det fra hverandre.  ( vanskelig å forklare men blir selvfølgelig etter litt leting etter passende verktøy og grubling)

• Create New...