Carlin Startet 27.August.2017 Link til dette innlegget Startet 27.August.2017 Hei! Noen her som har kjennskap/erfaringer/info om 17-19 fot Mørebas skjærgårdsjeep? Finner ingenting på nett mh til vekt/motor str/produsert hvor etc. Har fått tak i en på 17 fot. Her er en på 19 fot: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=100748052&fks=100748052 (Den jeg har fått tak i er dønn lik bortsett fra lengden og rekker i rustfritt stål) Takker for tilbakemeldinger Sitér dette innlegget Link to post
Carlin Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Ingen som kjenner/har info om denne båten?? Sitér dette innlegget Link to post
Westpoint Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Skroget ser ut som mørebas 17/19 ht som blei prod. på 70 og 80tallet. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 30.August.2017 Link til dette innlegget Svart 30.August.2017 (redigert) begrepet skjærgårdsjeep ekisterte ikke en gang da Mørebasen ble laget! Generelt er dette tunge solid bygde båter. Dette er nok en vindskjermbåt der overbygg er fjerna og instalert en selvlaget konsoll. Redigert 30.August.2017 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 30.August.2017 Link til dette innlegget Svart 30.August.2017 (redigert) Er en slik 17 foter i havna her , ellers har jeg ikke sett flere av disse båtene. Motoren som står på en en 2t 60hk Yamaha. Innerliner bærer preg av å være støpt i form - ikke at det er en ombygd vindskjermbåt. Redigert 30.August.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Carlin Svart 30.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2017 (redigert) Er enig i at dette ikke kan være er en ombygd vindskjermbåt Ivar. Den virker mye mer "proff" laget. Dessuten så er både den i finn annonsen, og min kliss like bortsett fra lengde og rekker. Minner på ingen måte om de tunge Mørebasene fra 70-80 tallet, for det har jeg hatt. Selger var firma som hadde tatt båten i innbytte og har fått opplyst at det var en 1996 modell. 60 HK kan nok være ok men ville helst hatt 80-100 om båten tåler det. Syntes bare det er merkelig at jeg tidligere verken har sett eller nå finner noe info om disse båtene på nett. Redigert 30.August.2017 av Carlin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Det ringer en bjelle langt borte her...mener å huske at produksjon av Mørebas ble gjenopptatt på 90 tallet en gang. Med litt googling kom jeg over dette firmaet, mulig det er det samme firma, men uten lystbåtproduksjon. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 sto jo "At first, production started with recreational boats and work boats Mørebas, which were made by hand lamination" , så er vel ikke utenkelig at det kan stamme derfra Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Carlin Svart 3.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2017 Takk Korsfjord. Det var et godt tips. Det må sjekkes ut. På Boat.no har jeg funnet to båter med "MØREBAS" navnet med ganske like bokstaver. Mørebas 280 og 430 SL. Sistnevnte står også at er i produksjon fremdeles. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 10.September.2017 Link til dette innlegget Svart 10.September.2017 Husker at det var en tråd her på båtplassen om en slik båt for mange år siden. Søkte etter den men fant den dessverre ikke igjen. Mener at det var et selvbyggerprosjekt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.