Jump to content

Kjennskap til Mørebas skjærgårdsjeep 17-19 fot?

Carlin

Recommended Posts

Hei!

Noen her som har kjennskap/erfaringer/info om 17-19 fot Mørebas skjærgårdsjeep?

Finner ingenting på nett mh til vekt/motor str/produsert hvor etc.

Har fått tak i en på 17 fot.

Her er en på 19 fot: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=100748052&fks=100748052

(Den jeg har fått tak i er dønn lik bortsett fra lengden og rekker i rustfritt stål)

Takker for tilbakemeldinger

begrepet skjærgårdsjeep ekisterte ikke en gang da Mørebasen ble laget!  Generelt er dette tunge solid bygde båter. Dette er nok en vindskjermbåt der overbygg er fjerna og instalert en selvlaget konsoll.

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Er en slik 17 foter i havna her , ellers har jeg ikke sett flere av disse båtene.   Motoren som står på en en 2t 60hk Yamaha. 

Innerliner bærer preg av å være støpt i form  - ikke at det er en ombygd vindskjermbåt.   

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Er enig i at dette ikke kan være er en ombygd vindskjermbåt Ivar.

Den virker mye mer "proff" laget.

Dessuten så er både den i finn annonsen, og min kliss like bortsett fra lengde og rekker.

Minner på ingen måte om de tunge Mørebasene fra 70-80 tallet, for det har jeg hatt.

Selger var firma som hadde tatt båten i innbytte og har fått opplyst at det var en 1996 modell.

60 HK kan nok være ok men ville helst hatt 80-100 om båten tåler det. Syntes bare det er merkelig at jeg tidligere verken har sett eller nå finner noe info om disse båtene på nett.

Redigert av Carlin (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...