Tilde Startet 28.August.2017 Link til dette innlegget Startet 28.August.2017 Jeg monterte ny pumpe-enhet på et Jabsco manuelt pumpetoalett i vår. La da merke til at det var rikelig belegg med et hvitt fett inne i selve stempelkammeret i pumpa. Jeg antar dette er et eller annet silikonbasert fett, men er det noen som vet mer spesifikt hva slags fett dette er? Eventuelt om det kan kjøpes fra Jabsco eller andre steder? Jeg kjenner til kjerringrådene med Zalo, matolje, m.m. så det er ikke det jeg spør om. Sitér dette innlegget Link to post
BMF Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Vandhanefedt Sitér dette innlegget Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig Link to post
Framtia Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 bare bruk vanlig siliconfett. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kjellg Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 (redigert) Husker ikke helt men jeg leste noe om det i vår når jeg tok vårpussen. Bruker syrefri vaselin på denne, som på mye annet i båten. Redigert 28.August.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Har prøvd noe forskjellig ting på disse, fikk beskjed om silikonfett, har brukt Biltema sitt, blir bra med det samme men varer ikke. Kan være det bør brukes en type som er tykkflytende om det finnes.. Sitér dette innlegget Link to post
Bigmac Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 (redigert) Manualen sier vaselin.. Kjøp på apoteket. Redigert 28.August.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Takk for alle gode innspill + video fra Jabsco! Løsningen blir heretter årlig smøring med hvitt silikonfett på sprayboks fra Würth. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.