Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Fikk tilbud nå på en KAD32P (170 hk) med MS4 giret i dag. 2005/6 modell. Gått 400 timer. Pris ca kr 120000,- I privat eie men det er et firma som ordner salget. Motoren skal ha vært servet av det samme firmaet siden ny. - Skal ha ca 10000,- for å bytte motor i båten. Det betyr i tilfelle ca 140000,- i alt (inkl noe transport)

 

Nå spør jeg muligens dumt, men er en slik motor et godt kjøp? Jeg finner ingen KAD32 til salgs i Norge på det åpne markedet, og har dermed ikke noe å sammenlikne med. Ellers har jeg forstått at KAD32P er gode motorer. Stemmer det?

 

Ut fra hva jeg kan se er vekten omtrent det samme som på min TMD40A. Men med ca 60 hk ekstra og kompressor så regner jeg med at den vil flytte båten raskere, samt ha lavere drivstoffkostnader.

 

Vurderer foreløpig alle muligheter :-)

Regner også med at verdien på båten vil økes med nyere motor. Hvor mye vil dette ha å si i praksis? Er det "sunk cost", eller vil en investering i nyere motor kunne gi "pay back" på en salgsdag?

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Fikk tilbud nå på en KAD32P (170 hk) med MS4 giret i dag. 2005/6 modell. Gått 400 timer. Pris ca kr 120000,- I privat eie men det er et firma som ordner salget. Motoren skal ha vært servet av det samme firmaet siden ny. - Skal ha ca 10000,- for å bytte motor i båten. Det betyr i tilfelle ca 140000,- i alt (inkl noe transport)

 

Nå spør jeg muligens dumt, men er en slik motor et godt kjøp? Jeg finner ingen KAD32 til salgs i Norge på det åpne markedet, og har dermed ikke noe å sammenlikne med. Ellers har jeg forstått at KAD32P er gode motorer. Stemmer det?

 

Ut fra hva jeg kan se er vekten omtrent det samme som på min TMD40A. Men med ca 60 hk ekstra og kompressor så regner jeg med at den vil flytte båten raskere, samt ha lavere drivstoffkostnader.

 

Vurderer foreløpig alle muligheter :-)



×
×
  • Create New...