Grand Banks jr
Jeg har ikke bestemt meg ennå.
Fikk båten på lang 14. oktober og etterpå har det gått i ett i jobb. Jeg er mest lysten på å bytte ut motoren med en TAMD40B eller en AQAD40B (samme motor, må bare montere over giret) eller en TAMD41B eller nyere 41. Da kan jeg beholde det jeg har av akslinger, motorbrønn etc slik jeg har forstått. Løfte ut, løfte inn...
Dette må også sees i lys av tilgjengelig pengemengde. Hadde økonomien vært sterkere så hadde jeg nok gått for nyere motor. Har fått tilbud på en KAD32 (siste generasjon som hadde gått garantert Max 300 timer) inkl montering til ca 125000,-
Jeg har veldig lyst på de ekstra hestene i en TAMD 40 eller 41...
Men først (med mindre jeg får et godt tilbud på brukt motor) tror jeg at jeg piller av hele eksosmanifolden for å se om pakningene der er hele eller ikke. Hvis pakningene der er like ødelagte som pakningen i turboen var, så kan utmerket de være årsaken. Som sagt har jeg ikke funnet olje i vannet eller vann i oljen. Så det er kun mellom eksos og vann det lekker.
(Det bobler i ekspansjonstanken, og jeg har påvist CO der med en lekkasjetester.)