Jump to content

Edit History

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Ikke fartsskrog, men ligger fint i 14 og opp til 17 knop mener jeg. Jeg mistenker at båten blir vesentlig "tørrere" når den passerer 13-14 knop, og det hadde vært deilig. Er ganske mye solgangsbris her på Sørlandet, og det spruter fort opp på vindskjermen.

Ser for meg at en ca 200 hk er ideelt, med ca samme vekt som dagens motor. Da bør jeg kunne ligge i ca 14 knop på et behagelig turtall. Altså en TAMD41x-størrelse.

Ford kjenner jeg for lite til. Hadde håpet å slippe omstøping av krybbe for motorfester etc. Mener at en 41 blokk er ganske lik en 40 blokk.

Viktigste er å finne en motor som har gått lite og fått godt og dokumentert stell.

Grand Banks jr

Grand Banks jr

Ikke fartsskrog, men ligger fint i 14 og opp til 17 knop mener jeg. Jeg mistenker at båten blir vesentlig "tørrere" når den passerer 13-14 knop, og det hadde vært deilig. Er ganske mye solgangsbris her på Sørlandet, og det spruter fort opp på vindskjermen.

Ser for meg at en ca 200 hk er ideelt, med ca samme vekt som dagens motor. Da bør jeg kunne ligge i 14 knop på et behagelig turtall. Altså en TAMD41x

• Create New...