Jump to content

Deutz Vetus DT67 231hk. Oppdaterte erfaringer?

PiperBill

Recommended Posts

Jeg har lest igjennom det meste av gamle tråder om denne motoren her på BP. Vurderer nå en båt med denne motoren fra 99 og med ca. 1300 timers gangtid.

Lurer på om noen fortsatt har denne motoren og hvordan den har «modnet» når som den har en del år på seg?

Jeg er sikker på at selve motoren er en av de mest driftssikker men er litt mer skeptisk til om marineseringen holder i så mage år. Også om den ikke vannkjølte eksos manifold holder seg. Leste på et engelskspråklig forum at de har en tendens til å sprekke «sooner or later».

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Hei. Vi har denne i vår Baltic som er til salgs. Muligens litt inhabil men vi har vært kjempe fornøyd. Deler for motorservice er ca 3000kr. Olje,filtere,reimer og impeller. God bruksansnvisning og delekatalog. Univa.no leverer deler til disse. Kjempe god service der. Alle jeg snakket med før kjøp mente dette var minst på høyde med Yanmar. Vi kjøpte båten av en mekaniker og han sa hvis denne stopper er den enten tom for diesel eller så har du vann i dieselen?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...