PiperBill Startet 28.August.2017 Link til dette innlegget Startet 28.August.2017 (redigert) Jeg har lest igjennom det meste av gamle tråder om denne motoren her på BP. Vurderer nå en båt med denne motoren fra 99 og med ca. 1300 timers gangtid. Lurer på om noen fortsatt har denne motoren og hvordan den har «modnet» når som den har en del år på seg? Jeg er sikker på at selve motoren er en av de mest driftssikker men er litt mer skeptisk til om marineseringen holder i så mage år. Også om den ikke vannkjølte eksos manifold holder seg. Leste på et engelskspråklig forum at de har en tendens til å sprekke «sooner or later». Redigert 28.August.2017 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Princess V48 Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Hei. Vi har denne i vår Baltic som er til salgs. Muligens litt inhabil men vi har vært kjempe fornøyd. Deler for motorservice er ca 3000kr. Olje,filtere,reimer og impeller. God bruksansnvisning og delekatalog. Univa.no leverer deler til disse. Kjempe god service der. Alle jeg snakket med før kjøp mente dette var minst på høyde med Yanmar. Vi kjøpte båten av en mekaniker og han sa hvis denne stopper er den enten tom for diesel eller så har du vann i dieselen? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 28.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Men vekten på over 770 kg. Er det mye for en 230 hesters? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Princess V48 Svart 28.August.2017 Link til dette innlegget Svart 28.August.2017 Jeg har ikke kjørt Baltic med annen motor så kan ikke svare på hvordan forskjellen oppleves. Men jeg syns ikke det ser sånn ut i forhold til andre jeg har sett i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.