Jump to content

Edit History

mateco

mateco

Gurba skrev for 1 time siden:

Den lader ikke.   Om du har lys i ladelampe før du starter motoren så kan du nok si ganske sikkert at du bør ønske deg en ny.     Om du måler rett over 10 volt,  så er det batterispenningen du måler og da bør du få ladet opp banken din og .   Høres ikke bra ut

 

Ladelampen SKAL lyse når tenningen er slått på før man starter motoren. Når ladelampen lyser så forteller den deg at magnetiseringskretsen er ok. Hvis den ikke lyser så har du et brudd i kretsen. Det kan være brudd i kabel, defekt ladelampe, dårlige Børster, eller en regulator som ikke fungerer.

 

Hvor måler du spenningen, og med hva?

 

Når trådstarter skriver at ladespenningen varierer mellom 3 og 10 volt så vi jeg heller satse på defekt voltmeter eller dårlig kontakt til voltmeteret. Voltmeteret måler i realiteten systemspenningen. Den vil derfor aldri være lavere enn  den aktuelle batterispenningen.

 

 

Mål direkte på aktuelt ladende batteri med et multimeter som du stoler på.

 

Bjørn

mateco

mateco

Gurba skrev for 1 time siden:

Den lader ikke.   Om du har lys i ladelampe før du starter motoren så kan du nok si ganske sikkert at du bør ønske deg en ny.     Om du måler rett over 10 volt,  så er det batterispenningen du måler og da bør du få ladet opp banken din og .   Høres ikke bra ut

 

Ladelampen SKAL lyse når tenningen er slått på før man starter motoren. Når ladelampen lyser så forteller den deg at magnetiseringskretsen er ok. Hvis den ikke lyser så har du et brudd i kretsen. Det kan være brudd i kabel, defekt ladelampe, dårlige Børster, eller en regulator som ikke fungerer.

 

Når trådstarter skriver at ladespenningen varierer mellom 3 og 10 volt så vi jeg heller satse på defekt voltmeter eller dårlig kontakt til voltmeteret. Voltmeteret måler i realiteten systemspenningen. Den vil derfor aldri være lavere enn  den aktuelle batterispenningen.

 

 

Mål direkte på aktuelt ladende batteri med et multimeter som du stoler på.

 

Bjørn

mateco

mateco

Gurba skrev 1 time siden:

Den lader ikke.   Om du har lys i ladelampe før du starter motoren så kan du nok si ganske sikkert at du bør ønske deg en ny.     Om du måler rett over 10 volt,  så er det batterispenningen du måler og da bør du få ladet opp banken din og .   Høres ikke bra ut

 

Ladelampen SKAL lyse når tenningen er slått på før man starter motoren. Når ladelampen lyser så forteller den deg at magnetiseringskretsen er ok. Hvis den ikke lyser så har du et brudd i kretsen. Det kan være brudd i kabel, defekt ladelampe, dårlige Børster, eller en regulator som ikke fungerer.

 

Når trådstarter skriver at ladespenningen varierer mellom 3 og 10 volt så vi jeg heller satse på defekt voltmeter eller dårlig kontakt til voltmeteret. Voltmeteret måler i realiteten systemspenningen. Den vil derfor aldri være lavere enn  den aktuelle batterispenningen.

 

Bjørn



×
×
  • Create New...