Jump to content

Edit History

Mizar

Mizar

På min, opprinnelig saltvvannskjølte, DV 36 er det to bolter. De går gjennom flensen på termostathuset. Mellom dette og motorsiden, sitter det et mellomstykke som boltene går gjennom. Så du skal få løs to deler når boltene tas helt ut, hvis det er som på min motor hos deg.

Inni termostathuset sitter det en messingring som termostaten skal gå inn i, når den åpner. Når det blir varmt, endres balansen i vannstrømmene gjennom termostathuset slik at kjølevæsken tar "omveien" gjennom motoren og sirkulerer inni motoren, i stedet for å gå rett gjennom. På saltvannskjølt motor er det litt viktig at den messinringen fungerer som den skal, for å få best mulig kjøling.

Mizar

Mizar

På min, opprinnelig saltvvannskjølte, DV 36 er det to bolter. De går gjennom flensen på termostathuset. Mellom dette og motorsiden, sitter det et mellomstykke som boltene går gjennom. Så du skal få løs to deler når boltene tas helt ut, hvis det er som på min motor hos deg.

Inni termostathuset sitter det en messingring som termostaten skal gå inn i, og tette. Når det blir varmt, skal balansen i vannstrømmene gjennom termostathuset endres, slik at kjølevæsken tar "omveien" gjennom motoren og sirkulerer inni motoren, i stedet for å gå rett gjennom. På saltvannskjølt motor er det litt viktig at den messinringen fungerer som den skal, for å få best mulig kjøling.

Mizar

Mizar

Inni termostathuset sitter det en messingring som termostaten skal gå inn i, og tette. Når det blir varmt, skal balansen i vannstrømmen endres, slik at kjølevæsken tar "omveien" gjennom motoren og sirkulerer inni motoren, i stedet for å gå rett gjennom termostathuset. På saltvannskjølt motor er det litt viktig at den messinringen fungerer som den skal, for å få best mulig kjøling.

Mizar

Mizar

Inni termostathuset sitter det en messingring som termostaten skal gå inn i, og tette. Når det blir varmt, skal balansen i vannstrømmen endres, slik at kjølevæsken tar "omveien" gjennom motoren og sirkulerer inni motoren, i stedet for å gå rett gjennom termostathuset. Det er litt viktig at den messinringen tetter som den skal, for å få best kjøling.

• Create New...