stein erik olsen Startet 29.August.2017 Link til dette innlegget Startet 29.August.2017 Hei.I min fars båt,så gikk dynamo. Han har satt i en annen han hadde. Men tilkobling er ikke samme. B+ er tilkoblet batteri. Også har den en kontakt med 3 pinner en pinne over og 2 under.På disse pinnene står det F N E Noen som vet hvor disse skal kobles? Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Høres ut som at de går til en separat laderegulator. Et bilde kan hjelpe ;) Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Jeg er ikke på samme plass som båten er.Desverre. han mene det skal være en kontakt med 3 stikk i,som han ikke har. Han spør om han kan koble disse 3 pinnan i dynamo med kabelsko.Om man bare viste hvor di skulle så.... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Kanskje du kan få dynamoens merkenavn og modellnummer? Da kan man sikkert søke opp både bilder og evt koplingsskjema. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Dinamo Svart 29.August.2017 Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Dette kan vera ein gammal Mitsubishi dynamo, den har i so fall ekstern spenningsregulator som skal koblast til desse kontaktane. Magne Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 29.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2017 Det han klarte å se er: Id og Ja 140 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.