Jump to content

Sabb G, lage styring til propellvridning ved førerposisjon

sebba2

Recommended Posts

Nåken som har gjordt dette før? På ein sabb g med vridbart,,,, Blei anbefalt av ein kompis å sette opp ein 12v stepper motor som driver feks ein kjetting e.l  som drar spaken fram og tilbake, ved å trykka på ein knapp ved førerposisjon. Har og hørt om folk som har styresnekker og leggjer opp, men dette betyr vel masse sveiving på rattet osv.  Blir vel veldig tungt og,,

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Det der såg og konge bra ut! Grunnen te at eg ville prøva meg med 12v motor, e fordi at stepper motorene er myye sterkere enn de vanlige, dei kan programmerast, og styras med kun ein knapp :D -Ifølge ein kompois av meg. Det må og helst vera slik at eg kan styra manuelt hvis nåke sko svikta. Koss har du gjordt det med "clutchen", john? Står den alltid på, så har du propellen i "fri" Slik at bladene står flatt?

-Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Har sett enkelte har propellen innkoblet mer eller mindre permanent. Selv synes jeg det er greiest å starte frakoblet for så å koble inn og sette meg fram. Da unngår du å størne til koblingen og ekstra slitasje på startmotoren, om du har dette. Så lenge båten er i drift er det stort sett lite behov for å koble fra, du har kontroll på regulator og vinger fra styreposisjonen. Skal du stoppe motoren er vel det vanligste at du må ned i motorkassen og "nulle" regulatorhendelen på selve motoren. Samtidig vet jeg også om enkelte som stopper motoren med dekompresjonshendelen, men jeg liker det ikke:lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...