skips gutten
Da har jeg endelig fått båten hjem til Porsgrunn. Sto opp gry tidlig kl. 0530 og hentet kameraten min kl 6 og satte da kursen mot Sandefjord. Var i Sandefjord rundt kl. 06.50, gikk til båten og satt opp kalesjen og prøvde å få start uten at motoren ville komme i gang. Så da måtte vi kjøre å fylle mer diesel. Tilbake i båten fylte vi på diesel mens jeg så kranbilen kom, ble super stressa da (som om jeg ikke var stressa fra før) Heldigvis fikk vi start og i tillegg var det en annen båt som også skulle heises opp før min båt, så da fikk vi litt bedre tid. Så bakket jeg ut og satt kursen mot anløpshavna, Det var en liten tur (3 min) Men det ga mersmak Så etter det gikk alt etter planen, Transporten gikk bra og alt av opplagsutstyr passet perfekt
At jeg har kjøpt båt har jeg holdt hemmelig for mamma og pappa, Så de ble ganske overasket når jeg avslørte det i dag. Med tanke på at jeg har en diesellekkasje i båten så er det kjekt at jeg har en pappa som har holdt på med motor siden han ble født. Så han skal hjelpe meg med det
Det er mange som har skrytet av båten i dag, de syns den er utrolig fin. Til og med pappa syns den var fin
Båten klar for å bli heiset opp.
Hun flyr!
Da var hun på plass på planet!
Her skal hun ligge frem til sjøsetting neste vår, forhåpentligvis begynnelsen av mai.
Propell! Propellen var ganske grodd, men det forsvant når vi var ute på vannet.
Isteden for å bruke penger på planker, så sagde jeg opp det gamle spisestuebordet som skulle hives uansett. Så da kom de til nytte her.