joelle Startet 30.August.2017 Link til dette innlegget Startet 30.August.2017 Etter at jeg solgte min 36 fot seilbåt i 2009, har jeg vært uten båt. Frem til i dag. Jeg tok valget å gå vekk fra seilbåt og satse på en snekke, etter mye surfing på finn så ble det en 1979 Sandvik 28AC. Motoren er en Perkins 4:108M, å denne var den største fest bremsen for meg. Skeptisk til gamle motorer... Båten var solgt gjennom en oppkjøper der tidligere eier dessverre var kreftsyk, og vil ikke ha mulighet at gi meg noen informasjon, eller gjennomgang av båten. På befaring så var absolutt alt i tipp topp shape. Ny kalesje, og puter i år, masse ekstra utstyre som aurtopilot osv, som ikke var nevnt i annonsen. Båten bærer preg av en forsiktig eier, der for eksempel hver eneste bruksanvisning var spart på. Jeg fant tegninger til motoren der utskriften indikerte at dem var printet i 2000, så det er naturlig å tenke at et eller annet var gjort i forhold til motoren da. Videre så var det et godt reservelager av oljefilter, noe som på nytt viser til at det har vært ettersyn på motoren. Nå har jeg i realiteten kun en utfordring. Opplags bukker / krybbe. Jeg bygde en krybbe til min Maxi 77, for en god del år siden. Et prosjekt som var veldig enkelt, siden tegninger og mål var lett tilgjengelig på nett. Så spørsmålet er hvis noen har en link til ett eller annet sted der jeg kan finne tegninger med mål, som vil passe min båt? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Jeg har ikke link, men en gratulasjon er på sin plass: Gratulerer med ny båt :-) /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
HansO Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Gratulerer med båt. Har selv hatt båttypen i en årrekke, og har vært veldig fornøyd med den. Jeg drev og slet med trebukker frem til jeg etterhvert gikk over til ILAS aluminium krybber, og støttet i all enkelthet opp med 2" x 4" for avstiving. Det har fungert veldig bra, og krybbene var lette og slå sammen - og tok da liten plass. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 31.August.2017 Link til dette innlegget Svart 31.August.2017 Gratulerer med ny båt! Bygg deg en slik krybbe som dette: http://www.songvaar.no/index.pl?artID=13005&utskrift=1&grID=83&Overgr=&grNiv=2&hgrID=82&grID_niv3=&grNavn=Opplagskrybbe Jeg satte opp en slik til Nimbusen - og etter det har stort sett alle på opplagsplassen hos oss kopiert den. Fungerer på alle skrogtyper untatt seilbåt med fast kjøl. Til Nimbusen (26 fot) lagde jeg den 2,5 meter lang og 2,2 meter bred, med kun 2"/4" planker og gjennomgående bolter. Tok vel ca 30 minutter å bygge sammen med guttungen. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.